• Fröken Emma

    Höll din budget?!

    Vi har gjorten budget på 75 000:- 65 gäster buffe
    klänning 5000, ringar 5 000
    frisör o florist i släkten
    fotograf 3 000
    skor, dekorationer mm

    Hela tiden kommer jag på nya saker jag vill ha, bordsdekorationer, stolsöverdrag. material till lekar, lådor till toaletterna med bra att ha saker till gästerna
    Små presenter på rumet när dom chekar in. såpbubblor, m mm

    Gästerna står för egen resa och övernattning.

    Men det känns som om jag har glömt nått viktigt. Men vad?

    Så snälla hjälp mig o berätta vad ni missade!
    ELLER vad som gjorde att ni "fick pengar över".

  • Svar på tråden Höll din budget?!
  • förlovadflicka

    Hehe... Vår har inte hållit :P Har inte räknat efter hur mycket vi lagt+ kommer lägga totalt men det kommer gå rätt mycket över 40 000 som vi satt från början... :P Även om man kanske inte lägger så mycket mer på budgetposterna så har vi hittat underbara saker som vi bara måste köpa osv... Men det gör ingenting så länge vi inte räknar, vi har ju pengarna ;)


  • fruhgan

    Vi hade tänkt lägga 50 tusen men det gick  på 60 tusen tror jag. Ingen fara dock, vi tog av våra sparpengar. Fotografen kostade lite mer än vi tänkt och så tog vi en romantisk weekend veckan efter bröllopet och blommorna kostade lite mer än vi tänkt . Men vi hade ju pengar så vi unnade oss det vi ville ha av allt, inga budgetvarianter av någonting. Jätteskönt att slippa snåla.

  • Sassajajja

    Nu vet jag inte vilket sorts bröllop ni tänker så det är svårt att se på din budget och säga om den verkar funka eller inte. 

    Men spontant så känns det som om de siffror ni har för ringar och klänning är lite låga. Men ni kanske redan vet vad det kommer att kosta. Tänk på att guld är äckligt dyrt just nu!

    Fotografen tycker jag oxå är för lågt. I Linköping där jag bor är det svårt att komma under 6000, men det är väl oxå olika.

    Vi hade ingen fast budget för vårt bröllop, men jag tror att vi klarade oss ganska bra faktiskt. Vi gifte oss i New York och hade senare bröllopsfest hemma i trädgåden.  Nu är det bara tackkorten kvar!

  • EllaBella

    Vi hade ingen fast budget men såhär i efterhand blev det kanske lite dyrare än jag hade trott.

    Saker som vi
    * Inbjudningskort, vi beställde från tryckeri (Calligraphen) och de var verkligen fina. Men såhär i efterhand inser jag att vi kunde hittat andra alternativ som kostade mindre än ca 40 kr/st.
    * Tackkorten, lätt att glömma den posten i budgeten!
    * Frimärken till inbjudningar och tackkort. Lätt att missa att de numera kostar 6 kr/st och våra inbjudningar var så tunga att vi fick ta två per kuvert.
    * Förutom mat bjuder man ju ofta på brudskål + tilltugg, i vårt fall kostade detta 95 kr/person.
    * Bröllopsresan gick på ca halva vår budget men du har inte skrivit något om resa så ni kanske inte planerar att pka nu?

  • augusti2012

    FrökenEmma:
    Vi har en budget på cirka 40 000 kr för 70 personer.
    Då är allt utom bröllopsresa inräknat.
    Och då kommer vi ha ett jätte fint bröllop.
    Håll ögonen öppna. Tänk om lite. Kan man använda detta till bröllopet är min tanke.
    Då kommer vi få min klänning av mina föräldrar. Men detta är även i budgeten också.
    1400 kr från kina och är min drömklänning.  

     

  • iSusanna

    Nej. Det barkar åt en dubblering ungefär. 
    När jag insåg hur dyrt allt vi gillade var, modifierade vi rejält uppåt.

    Ursprunglig budget:
    75.000:-

    Ny budget:
    170.000:-

     

  • ElinFalk85

    Vi kommer hålla vår budget ganska bra. Vi ska vara på enskede värdshus och får då allt på köpet. (brudskål med mousserande och snacks, buffé med 3 glas öl eller vin till kaffe med acev och bröllopstårta) för 750kr per person.
    Vi tänkte först ha catering i lokal, men enskede blev faktiskt samma pris när vi räknade efter och så slipper vi städa efter oss. Efter maten får gästerna köpa vad dom vill dricka för egna pengar i baren, och vi får går ned i festvåningen för dans och party. vår dj är en kompis som jobbar som dj i vanliga fall, vi föväntar oss ingen present av honom eftersom han jobbar för mat och dricka så att säga =).
    Mannen har en kostym som han är väldit fin i så den ska han ha, jag ska beställa en klänning från kina. blir en enkel variant, nog en som klassas som tärnklänning eller balklänning.
    hur jag gör med hår och makup vet jag inte ännu har bokat in mig på salong på kungsholmen men jag kanske gör det själv får se =).
    Vi har en budget på 35.000kr och 30 gäster och det verkar som att vi håller den.

  • Nudax

    Vi har satt våran budget till 36.000 kr på c.a. 65 gäster och det ser ut som om vi kommer att klara den galant. Vi kommer ev. klättra upp till 40.000 men det är ett medvetet val, över det går vi inte. Då har vi ändå fått det så som vi vill ha det, det hela handlar om att planera långt i förväg och tänka budget utan att det är på bekostnad av utseendet/kvaliten =)

    I den summan har vi tänkt in allt, även sådana där småsaker som vi - precis som du - kommit på att vi vill ha efter vägen. Då har vi helt enkelt bara sett över budgeten igen och sett vart vi kan möblera om och om det är värt det =)

    Ebay är en guldgruva!

  • augusti2012

    Nudax: kul att läsa om nån som har likadant som oss. Tänkte skriva till dig. Men hade inte behörighet. Vore kul och komma i kontakt med dig. 
    mvh anna 

Svar på tråden Höll din budget?!