• Annika611

Har ni förslag på brudmarscher?

Vi har problem med att hitta en brudmarsch. Vi har hittat en som vi tänker ha som inmarsch, men vi hittar ingen som vi tycker om till utmarsch. Har ni några bra förslag?

• Svar på tråden Har ni förslag på brudmarscher?
  • Berlan

Det är samma sak för oss, inmarschen är spikad men vi har inte kunnat välja någon utmarsch!

• Annika611

Tack Pinkgrape! Jag lyssnade och nu har vi hittat en utgångsmarsch också. Det blev Allegro Maestoso av Händel. Och ingångsmarschen är alltså The trumpet voluntary av Clarke.

• Pinkgrape

Vad roligt :) Alltid skönt när man kan pricka av saker på listan och jag tycker ni gjorde bra val :)
    Vi velade om in- och utgångsmusik fram till 3 veckor före vigseln eller något sådant :P Tycker det är svårt att välja. Jag hittade dock våra låtar på kyrkomusik.se tillslut. Vi hade Visa vid vindens ängar in och Änglagård ut på orgel. Inte riktigt lika högtidligt som era val kanske, men det kändes somrigt och fint :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lommila1

en kompis hade också änglagårds singnaturen, det bröllopet var i mars så man kan bra ha den året om i mitt tycke. jag tyckte det var ett jätte bra val, den skulel jag också ha om det int blev borgelig vigsel:P

• MrsT2011

Vi hade också Trumpet voluntary på vägen in, den är jättefin och riktigt pampig!

På vägen ut hade vi Där björkarna susa, be kantorn spela den ganska långsamt. Ljudprov finns på kyrkomusik.se

Som en extra grej skrev jag ner första versen i vigselprogrammet så att gästerna förstod vad utgångsmusiken handlade om:

"Där björkarna susa sin milda sommarsång
    och ängen av rosor blommar
    skall vårt strålande brudefölje en gång
    draga fram i den ljuvliga sommar."

• Berlan

Vi har också funderat på Allegro maestoso, den är väldigt vacker och låter väldigt glad :) Bra val!

• Pinkgrape
    Lommila1 skrev 2011-09-03 19:10:42 följande:
    en kompis hade också änglagårds singnaturen, det bröllopet var i mars så man kan bra ha den året om i mitt tycke. jag tyckte det var ett jätte bra val, den skulel jag också ha om det int blev borgelig vigsel:P
    Ja, självklart kan man den året om :) Funkar ju även på borgerlig vigsel, man kan ju då ha den på piano tex eller förinspelad :)
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Har ni förslag på brudmarscher?