Hjälp oss med noter!
Vi skulle väldigt gärna att vår solist sjunger Flowers in the morning med Doris, men hittar inga noter till den här sången. Är det någon som vet vart/hur vi får tag på dom? Vi har googlat i fleeera timmar utan något resultat.
Vi skulle väldigt gärna att vår solist sjunger Flowers in the morning med Doris, men hittar inga noter till den här sången. Är det någon som vet vart/hur vi får tag på dom? Vi har googlat i fleeera timmar utan något resultat.
Har noter till mycker men tyvärr inte noterna till den :( men om ni har ett musikbibliotek i er stad så tycker jag ni ska gå dit och fråga :)
Åh, tack för ditt svar! Ska kolla med dom=)
Är det en kantor som ska spela?
De flesta kan spela efter ackord. Oftast blir det finare i kyrka att bara spela efter ackord och inte hela noter. Blir mer plain och stilfullt om du förstår hur jag menar?(men smaken är som baken)
Lämna ackorden till Kantorn i tid bara så hon/han hinner öva in sig :)
Fast ni kanske inte har vigsel i kyrka? :P
I alla fall, är man musikalisk så brukar man kunna spela snyggt utefter vanliga ackord.
Här till exempel, kolla om dom kan funka konstochvanligasaker.se/doris/index.php
Ja, jag pratade med kantorn idag och han sa att han kan spela efter ackord, men att det ska vara någon melodislinga oxå.... Alltså, jag är helt omusikalisk och vet inte vad det innebär. De ackord som du bifogar är de som jag har hittat oxå... Dom kanske duger då?
Tack för uppmuntran! Blev lite nedstämda idag när vi inte kunde hitta några noter, men det löser sig säkert, precis som du säger.
Jag slänger in en liten brasklapp här bara. Anledningen att kantorn har bett om en melodislinga och ackord, är förmodligen för att han inte känner till låten sedan tidigare. Om han då ska lära sig låten och ta ut den på gehör - för ni vill ju att melodin/melodislingan/alltså det man sjunger ska låta ungefär som det gör på skivan? - så tar det väldigt mycket tid. De flesta kyrkomusikerna har tyvärr inte all den tiden, och kan därför säga nej. Så jag tror att det bästa är om ni kan få tag i noter på något håll, så han har något att gå efter på en gång.
Jolins första tips om att kolla på ett musikbibliotek är jättebra. Ibland har de även bra musikavdelningar på vanliga stadsbibliotek. Hoppas det löser sig, TS!