• Linna

Möhippa i Örebro

Jag ska ordna en möhippa för en kompis som bor i Örebro och hoppas nu på hjälp med tips och idéer på bra ställen där i trakterna. Jag känner inte till stan så bra så det är svårt att ordna något då.

Det jag hade tänkt är en lugn spadag eller liknande där den blivande bruden kan få avslappnande behandlingar medan hon umgås med sina vänner följt av en god middag tillsammans. Det är inte den typen av tjej som vill springa runt på stan så lugna aktiviteter, men vad kan man hitta på annat än spa? Finns det ens något spa i Örebro

• Svar på tråden Möhippa i Örebro
  • blivandefruAson

Det finns en herrgård utanför Filipstad, ca 10 mil från Örebro, som heter Hennickehammars herrgård. Om det ska vara en lugn möhippa så är detta ett hett tips, då kan ni dessutom kidnappa henne för en övernattning.
    Det finns fina promenadstråk runt omkring, man kan hyra spa-delen för en relativt billig summa, maten är super osv.

www.hennickehammar.se/

Lycka till!

• Always And Forever87

Det finns flera spa, googla och se om du hittar något som du tycker passar!

• Lysdioda

Jag kan rekommendera att gjuta i betong som en aktivitet om man vill göra en grej tillsammans. Det var roligt, det blir ett minne för livet och det var väldigt billigt.

Kajsa är keramiker och har möhippeträffar, vi var där i början av augusti med en vän och det blev superbra. Hon har mallar, kan man greja på fri hand och det finns liksom inte gränser för påhittigheterna man kan skapa. Det tar typ 20 min med bil från centrala Örebro.

http://getingedalen.se/kajsa/index2.html

Vi ville vara på Blå Bergens spa, de har badtunna och man kan övernatta i ett stort tält och så vidare, vi har varit där tidigare och badat och det var mysigt. Det är ett litet ställe och väldigt mysigt, men tyvärr fullbokat när vi tänkte oss dit.

http://www.blabergenslillaspa.se/ffc7e663-96f0-4e5a-b4f2-044874698176-29.html

Jag rekommenderar INTE Gustavsvik. Det är trångt, endast en bubbelpool, mörka och trånga omklädningrum och inte värt pengarna. Menyn är trist och man riskerar att få trängas med väldigt mycket annat folk i relaxen.

Vi har även haft andra aktiviteter, så som Sumobrottning, Islandshästar och sånt.

Vill man fixa egen mat så har Ica Brunnsparken bra catering och disk för det mesta man kan ta med sig.

På min möhippa fick jag bland annat dansa afrikansk dans och spela in en singel och det tyckte jag var skitkul, men det beror ju på hur man tycker om att bjuda på sig själv, apa sig och liksom tycka det är roligt. Jag hade toppenroligt!

• Linna

tack för tipsen! Blå bergens lilla spa är fullbokad den helgen, men jag hoppas att vi kan hitta något annat. Någon annan som har tips? Tyvärr får jag inte fram så mycket när jag googlar.

• Lysdioda

Gillar ni Islandshästar? Lockenkil/Lockhyttan har bra rykte. Kan ta max 5 personer tror jag.

Sen finns det ju sånt där med makeup på Face - där hon blir sminkad superfint, glammigt eller vad man nu vill.

Ett mysigt sätt att starta dagen på är med gemensam brunch/frukost (mitt tips är att inte börja för tidigt på dagen så att man orkar längre på kvällen) och att alla gäster har med en liten gåva (max 30 kr) som symboliserar hur man klänner den blivande bruden och så får hon öppna en i taget och motivera vem hon tror att det är ifrån och varför.

Man kan ju också hyra hem badtunna om ni har nåns hus ni kan vara på.

Man kan också hyra in sig på Clarions spaavdelning, mitt i stan, men den har jag ingen aning om hur den funkar tyvärr.

Svar på tråden Möhippa i Örebro