• Nudax
    Äldre 31 Aug 21:54
    4299 visningar
    27 svar
    27
    4299

    INTE KLART.... men, vad tycks?

    Det är ett helt år tills vi gifter oss så vi har naturligtvis INTE KÖPT ALLT ÄNNU. På bilden är det INTE rätt porslin (tallrikarna ska t.ex. vara vita), stolarna kommer att vara vita. I "vaserna" (som alltså inte ska vara ölglas som på bilden =P) kommer det vara sommarbuketter av massor ormbunkar i kanterna och vita rosor/prästkragar i mitten. Vi ska fixa någon typ av korthållare för placeringskorten... vi ska fixa 2 typer av ljushållare till (där som ljusen står på bara bordet) etc.... Men som grundidé och färgtema: vad tycks?



    Vi är inte säkra på om vi ska ha/inte ha silverstenarna... Servetterna ska vara av bättre sort, bandet runt dem lite längre så att det går att göra en bättre rosett....

  • Svar på tråden INTE KLART.... men, vad tycks?
  • ElinFa­lk85
    Äldre 31 Aug 21:58
    #1

    Jättefint =)

  • Fröken Emma
    Äldre 31 Aug 22:10
    #2

    MYCKET bättre utan stenar!!
    Less is more!!
    Annars är helheten bra med dom finjusteringarna som du nämner..för bandent runt servetten bör vara längre.

    Ni kör bara varmrätt?
    tänkte på besticken.

  • Nudax
    Äldre 31 Aug 23:03
    #3
    ElinFalk85 skrev 2011-08-31 21:58:56 följande:
    Jättefint =)
    Tack =)
  • Nudax
    Äldre 31 Aug 23:06
    #4
    Fröken Emma skrev 2011-08-31 22:10:35 följande:
    MYCKET bättre utan stenar!!
    Less is more!!
    Annars är helheten bra med dom finjusteringarna som du nämner..för bandent runt servetten bör vara längre.

    Ni kör bara varmrätt?
    tänkte på besticken.
    Precis, vi är ju långt ifrån klara med inköpen av rätt prylar. Jag lutar också mot att skippa stenarna, känns bra att få det bekräftat! =) (Sambon tycker dock stenar, men jag kan nog övertala honom ;P)

    Besticken som ligger framme (eller porslinet för den delen) är inte det som ska vara till. Däremot ska vi ha bufé så det blir bara en uppsättning bestick, såsom på bilden =)
  • Nudax
    Äldre 31 Aug 23:06
    #5

    Duken ska vara aningens mer struken också ;)

  • thean
    Äldre 1 Sep 09:12
    #6

    Utan stenar! =) Ser mycket "renare" ut tycker jag. Tänk på att lägga kniven till höger om gaffeln och med eggen mot gaffeln med, småsaker men ändå! =)

  • millan
    Äldre 1 Sep 10:35
    #7
    thean skrev 2011-09-01 09:12:47 följande:
    Utan stenar! =) Ser mycket "renare" ut tycker jag. Tänk på att lägga kniven till höger om gaffeln och med eggen mot gaffeln med, småsaker men ändå! =)
    PRECIS vad jag la märke till också, ang. besticken !! En petig detalj men ack så viktig... GladAnnars en jätte fin dukning. Utan stenar.....
  • cutean­niis
    Äldre 1 Sep 14:26
    #8

    Är det organza duk i mitten?
    Vi la vårt organza tyg lite "fluffigt" istället för platt på bordet blev väldigt fint... ett litet tips bara =)
     Annars tycker jag färgerna du valt är jätte vackra! =)

  • Future Mrs S
    Äldre 1 Sep 14:30
    #9

    Jag tycker helt klart MED stenar!! :D :D Tycker det är dom som gör hela grejen..
    Ser bra ut :) 

  • julibr­udUmeå
    Äldre 1 Sep 15:01
    #10

    Jag tycker MED stenar Och har tänkt i precis samma banor som du vad gäller dukning. Tänkte ni använda tygservetter eller papper? Jag funderar på blockljus istället för värmeljus.


    Umeå 28/7 2012
Svar på tråden INTE KLART.... men, vad tycks?