• Real

Ska ni dansa vals? Eller köra nån "vanlig" dans i stället?

Vi tar valskurs, hinner ca 4 gånger innan bröllopet, men det känns sjukt svårt. Hur gör ni? Ska ni bara dansa vanligt eller kör ni vals? Provade själv med klänningen, jag trampade på den hela tiden...

• Svar på tråden Ska ni dansa vals? Eller köra nån "vanlig" dans i stället?
  • Lisa201109

Vi hade tänkt att ta en intensivkurs, men känner nu att det är onödigt med pengar. Har dansat sedan jag var tre och borde kunna slänga ihop en dans. Vi hade tänkt vals, men har nu bestämt oss för Frank Sinatra fly me to the moon och den är inte en vals, så det blir en påhittad dans, men ingen sån där surprise-"cool"-dans, utan en klassisk pardans.

• Fru Kopparskiöld

Vi vet inte hur vi ska göra, tänkte först en vanlig mysig "tryckare" men märker ju att många gör "häftiga" danser. Tror inte vi hade kunnat komma på nån...

• klanto

Vi körde släpvals (typ mellanting mellan vanlig vals och wienervals) med lite koreografi, typ snurrar och så. Jag har dansat sen jag var liten, och jag och min man har gått på baler så vi hade valsen i oss :) Vi funderade på att gå kurs men tyckte att vi kunde spara pengarna till roligare saker :)

• Triton77

Vi valsade till Journey-Dont stop Beliving och över gick i bugg när den kommer igång.......

• Aniara4

Vi har tagit ett par lektioner och lärt oss dansa wienervals. Fast vi kommer inte upp i det tempo som de klassiska valserna har, så det får nog bli Leonard Cohens Take this waltz.

• Berlan

Vi har nog inte funderat så mycket på det där, men eftersom ingen av oss är något större fan av att dansa misstänker jag att det blir en vanlig tryckare men med valsgrepp eller hur man ska säga :) Vill inte att det ska vara något prestationsmoment utan bara en mysig grej med en underbar låt.

• llinda81

vi ska me bara köra en "vanlig" dans... lite "tryckar-aktigt" med ev ett luftgitarr-solo av min man ska dansa till en lugnare rocklåt

• Aniara4

Jag kan meddela att det är en sak att dansa wienervals i vanliga kläder i nyktert tillstånd med en peppande lärare, och en HELT annan att dansa i en jättevid golvlång klänning efter några glas vin, i fel skor (för att man har glömt de riktiga skorna i kyrkan) med lite lägre klackar så att klänningen släpar lite mer i golvet så att båda ideligen trampar på den, och man blir yr i huvudet och.... ja, ni kan tänka er.

Vi hade fått upp farten och schwunget så bra på slutet så att vi valde att ge oss på Sjostakovitj i alla fall. Och det gick faktiskt bra en stund! Men sen gick det utför, kan man säga... Men gästerna var nöjda ändå, de tyckte vi kämpade tappert, och det var ju som sagt fint i början, så de såg att vi kunde någonstans egentligen!

• Nudax

Vi ska nog inte dansa nått alls, ja mer än "festdans" senare på kvällen =P

Svar på tråden Ska ni dansa vals? Eller köra nån "vanlig" dans i stället?