Mamma verkade inte ta det så bra!
Just nu känner jag mig lite deppig och inte alls sugen på att planera bröllopet som kommer vara 2012!
Jag har frågat lite frågor då och då om hur mamma och hennes man gjorde med sitt bröllop, var ganska liten så kommer inte alls ihåg. Jag nämnde även att jag och sambon funderar på att gifta oss och då sa hon inget speciellt.
Men för bara några dagar sedan efter att vi bokat kyrka så berättade jag och det jag fick höra var: "nu skojar du" "du skämtar". Frågade sen om hon tyckte det var för tidigt eftersom jag trodde hon skulle bli glad och säga grattis eller liknande men då sa hon bara "ja, men ni gör ju som ni vill". Ja, vi är väldigt unga men vi har varit tillsammans i 5 år, bott tillsammans i 4 år och har en son som är 6 månader och vi känner varandra väldigt bra! Gått igenom svårare stunder men alltid klarat det tillsammans, det känns bara så rätt! Vi älskar verkligen varandra och vi tror på oss trots att vi hittade varandra tidigt och ingen av oss har haft något förhållande innan.
Jag har alltid drömt om att mamma följer med mig och provar brudklänning, deltar lite i planeringen osv. Men nu känns det inte som att jag vill ha henne med ens, vill inte ens höra hennes åsikter..
För henne dröjde det ca 35år innan hon gifte sig med den man hon är med nu och dom har haft mycket problem det här året med otrohet (från hennes sida) och jag tror inte hon älskar hennes man längre på samma sätt. Så jag kan förstå att hon kanske känner som hon gör, men samtidigt inte. Jag menar, det kan väl ta slut när som helst, för vem som helst oavsett hur gammal man är? Är det ändå inte viktigast att det känns rätt just då när man står där och säger "ja"?
Ville väl bara skriva av mig lite..