• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?
  • 123ost

    Jag röstade "sparat ihop pengar (just till detta) men vi kommer försöka spara så mycket som möjligt och skulle det i värsta fall kosta mer än vi räknat på så kommer vi ta från sparade pengar, men vi kommer som sagt försöka att inte röra dom.

  • Niini

    Valde föräldrar hjälpte till lite, vi splittade på matkonstnaderna. Det var deras present till oss. Annars tog vi nog bara pengar som annars bara sparats.


  • Rosi

    Vi spara till vårat bröllop nästa år.. sen eftersom så köper vi saker.. det känns inte lika dyrt om allt skulle bli i en klumpsumma...

  • Fröken Emma

    vi har ett stort sparkonto, men vi fortsätter spara under tiden så det fylls ju på där mer än vi gör av med...Så jag röstade på att vi tar från sparade pengar...

    Sen vet jag att mina föräldrar kommer vilja betala en del, men det vill inte jag. vi har ju egna pengar och det är ju vi som valt antal gäster och plats o mat. Sen kommer så klart vänner o släkt hjälpa till lite med det som dom är duktiga på.

  • Guffi

    Har en hel del sparat sen tidigare men fortsätter att spara specifikt till detta för att slippa ta alltför mycket från det andra kontot :) Mamma kommer att hjälpa till med syrrans tärnklänning och ev med maten... Så det är flera alternativ eg. som passar in här :)

  • aniara

    Jag svarade førsta alternativet. Egentligen ær det nog en kombination av flera. Jag kommer att spara ihop till min halva av budgeten då jag har bra sparmøjligheter (det jag redan har på sparkontot ska anvændas till kontantinsats på en større lægenhet). Jag vet inte om min fæstman kommer spara eller ta av redan sparade pengar. Han har ett ganska stort sparkapital sen tidigare. Sen tror jag också att vi kommer få lite bidrag från våra førældrar, vilket vi førstås ær enormt tacksamma før. Vi ær inte fattiga men som sagt så ær vi också i lægenhetskøpartagen.

  • Cicci90

    Vi har redan sparat en hel del och hoppas att vi kommer att kunna betala hela bröllopet själva.
    Men om vi inte gör det så vet vi att våra föräldrar kommer att "sponsra" oss lite, de erbjöd sig från början.
    Men det är inte speciellt mycket pengar det handlar om för deras del :)
    Vill inte att mina eller hans föräldrar ska behöva spara och snåla bara för att vi vill gifta oss :p

  • Fröken Emma
    aniara skrev 2011-08-29 10:35:00 följande:
    Jag svarade førsta alternativet. Egentligen ær det nog en kombination av flera. Jag kommer att spara ihop till min halva av budgeten då jag har bra sparmøjligheter (det jag redan har på sparkontot ska anvændas till kontantinsats på en større lægenhet). Jag vet inte om min fæstman kommer spara eller ta av redan sparade pengar. Han har ett ganska stort sparkapital sen tidigare. Sen tror jag också att vi kommer få lite bidrag från våra førældrar, vilket vi førstås ær enormt tacksamma før. Vi ær inte fattiga men som sagt så ær vi också i lægenhetskøpartagen.
    Nu blir jag lite nyfiken.
    " Jag kommer att spara ihop till min halva av budgeten "
    Kommer ni fortsätta med separerad ekonomi efter bröllopet?
    Har ni olika inkomster?
  • aniara
    Fröken Emma skrev 2011-08-29 10:42:46 följande:
    Nu blir jag lite nyfiken.
    " Jag kommer att spara ihop till min halva av budgeten "
    Kommer ni fortsätta med separerad ekonomi efter bröllopet?
    Har ni olika inkomster?
    Vi har inte tagit upp saken, men jag antar det. Vi ligger just nu på samma nivå i løn.
  • Tinzi

    Inget av alt. vi köper in saker varje månad helt enkelt och sen jobbar vi extra så vi kan betala de största kostanderna sista månaden innan bröllopet :)

  • Annika611

    Vi betalar allt själv men föräldrarna kommer att ge pengar i stället för present, så därför valde jag sista alternativet, föräldrar och släktingar hjälper till lite.

  • Pinkgrape
    Vi sparade och sparade och sparade. Fick titt som tätt under drygt 4år plocka ur pengarna, men gav inte upp. Tillslut hade vi fått ihop tillräckligt för att vi skulle känna att NU. Våra föräldrar bidrog med sammanlagt 5000kr, vi hade kuvertavgift som täckte enbart maten för gästerna och vi fick vår bröllopsnatt (ca 800-900kr) av ett gäng helt underbara och fantastiskt godhjärtade människor här på BT.

    Tack vare vår eget kämpande och många andra snälla människor fick vi vårt bröllop. En perfekt dag! :)

    Många bäckar små som man brukar säga hehe
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • marimekko86

    Vi har sparat ihop varenda krona sedan februari månad, gifter oss om 8 veckor, i slutet på oktober. Så ruggigt nöjd över hur mycket vi kunnat spara ihop, helt chockad, man kan om man vill har jag upptäckt .

    Nu har ju vi kuvertavgift, men vi skulle kunnat skippa den också, men vi vill inte ha presenter eller önska oss pengar i present, så gästerna betalar då en mindre kuvertavgift istället. Kuvertavgiften täcker inte maten så den har föga hjälpt oss. Vi har en suverän festlokal, en kunglig kock och ett asbra coverband, så de får sannerligen valuta för sina pengar

  • helentheres

    Vi betalar ganska höga summor i räntor och brukar därför få en stor skatteåterbäring varje år. Vi lägger undan den vi får 2012 och sen hinner vi få den för 2013 också innan vi gifter oss några månader senare. Då har vi bröllpet finansierat.

  • Iseika

    Vi plockade bara av de pengar som redan fanns. Månaden innan vi gifte oss bytte jag dessutom jobb och fick dubbla löner r en månad vilket i princip täckte hela bröllopet.

  • Aniara4

    Vi hade ett hyggligt sparkapital att ta av, men vi ville ju inte ta för mycket eftersom vi bor i hyresrätt och sparar till ett framtida boende (alternativt en sommarstuga om min man får bestämma). Men i ärlighetens namn fick vi våra kläder av våra respektiva föräldrar, som ville bidra med någonting.

Svar på tråden Hur finansierar ni ert bröllop?