• AlwaysAndForever2012

Hur många låtar hade ni i kyrkan och vilka sjöng dom eller spelades på cd?

Hej, jag sitter och funderar på hur många låtar vår soloartist ska sjunga på vårt bröllop i kyrkan. Hon ska sjunga nån och nån ska vi spela på cd då ingen kan slå en viss röst
    Men hur många kan man ha egentligen?
    Har knappt varit på bröllop så vet inte hur det blir

• Svar på tråden Hur många låtar hade ni i kyrkan och vilka sjöng dom eller spelades på cd?
  • Sörön10

Hej!

Vi hade två solosånger som framfördes live!

Ett tips bara: Kolla med just ER präst så att han inte har något emot cd-spelare! Vissa vill inte ha det, andra tycker det är ok. Kan ju vara skönt att få reda på det i tid utifall ni måste ändra era planer!

Lycka till! 

• Future Mrs S

Nu är inte vi gifta än men vi ska ha två psalmer och två sånger en kille som spelar gitarr och en tjej som sjunger :)

• Bettina

Vi hade 2 solosånger live
    De var

Av längtan till dig
    Här står jag

2 psalmer

En grönskas rika dräkt
    Den ljuva sommartid 

• AlwaysAndForever2012

Hmm,  vi ska ha en låt spelas när vi går in. Inte hela låten, utan den kapas lite för att vi sen ska gå ut till slutet av den ist

Sen kanske hon ska sjunga två låtar och kanske spela två låtar på cd, då jag hra svårt att höra en tjej sjunga en killlåt som jag älskar man hör ju bara det. plus jag gillar det instrumentala i låtarna som man saknar om någon sjunger.

Det kanske blir mycket musik, men jag är en person som älskar texter. låtar framför mina känslor vilket dessa ska göra. därför tycker jag det är ett slags tema. text och citat

• Pinkgrape

Vi hade in- och utgångsmusik på orgel, sedan två psalmer och två solosånger. Vi hade en vän till oss som kompade på gitarr till solosångerna och en tjej som sjöng. Katie Melua - Nine million bicycles och Maria Mena - I was made for loving you. Nu, såhär i efterhand, ångrar jag att vi inte valde tre psalmer och tre solosånger faktiskt.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Fröken Emma

Vi funderar på 2 solo
    en nyckelharpa
    en psalm

Jag har otroligt svårt för cd i en kyrka. Det kan man ta under middagen ist om man nu måste!

• Pinkgrape

Har ni en kyrklig vigsel, vilket ni ju ganska uppenbart tänkt ha, så måste man ha minst två psalmer. Det ingår i vigselgudstjänsten. Egentligen är det tre psalmer, men en kan man plocka bort.

• Fröken Emma
    Pinkgrape skrev 2011-08-29 15:28:09 följande:
    Har ni en kyrklig vigsel, vilket ni ju ganska uppenbart tänkt ha, så måste man ha minst två psalmer. Det ingår i vigselgudstjänsten. Egentligen är det tre psalmer, men en kan man plocka bort.

Jaha!!!
    Där ser man, alltid lär man sig nått nytt.
    Då tar vi vääl två.

ELLER....Så kan väl den ena solosången vara en psalm?

• Pinkgrape
    Fröken Emma skrev 2011-08-29 15:46:35 följande:

Jaha!!!
    Där ser man, alltid lär man sig nått nytt.
    Då tar vi vääl två.

ELLER....Så kan väl den ena solosången vara en psalm?

Nja, psalmerna sjunger ju alla tillsammans. Man kan säkert ha någon som sjunger den i mick, men ni, präst och alla gästerna sjunger ju också med. Ni får nog inte göra så att bara sångerskan sjunger, men jag vet inte. Bäst att fråga prästen :)
  • Cantaton
    Pinkgrape skrev 2011-08-29 15:49:16 följande:
    Nja, psalmerna sjunger ju alla tillsammans. Man kan säkert ha någon som sjunger den i mick, men ni, präst och alla gästerna sjunger ju också med. Ni får nog inte göra så att bara sångerskan sjunger, men jag vet inte. Bäst att fråga prästen :)
    Det är korrekt. Psalmsången gör församlingen delaktig i sången, och således kan inte solisten framföra en av de två obligatoriska sångerna just solo.
  • lenalong

Vi tänkte ha två låtar från CD i själva akten plus en till inmarsch. Ingen vi känner skulle våga sjunga solo och dessutom skulle det krävas många som spelade instrumenten (tycker att känslan försvinner om inte det instrumentala är med)

Vi ska spela Be my baby med Hepstars :P till inmarsch, from this moment med Shania Twain och ev heartbeat med Buddy Holly mitt i akten o tåga ut till gitarrsolot i Guns n roses november rain (som min bror ska spela) Själva november rain är ju inte en särskillt lycklig låt men guuud, det gitarrsolot! Går man inte igång på det så vet jag inte :P (på ett icke sexuellt sätt, inte i kyrkan i af ;)

Så allt utom gitarrsolot blir på CD, tycker det är helt rätt eftersom ingen kan göra de här låtarna rättvisa, vi har gillat dessa från början av förhållandet, o då känns det skumt att byta ut sång o musik. Så jag förstår helt ditt val med att ha CD ;) Vissa röster kan inte ersättas!

• 2 0 1 2

Vi kommer nog köra från CD till ingångs- och utgångsmarsch. Anledningen är att min blivande är musikproducent och vi vill ha egenproducerad musik som blir unik för oss, men låtarna skall vara inspirerade av spelet Zelda (vi spelade båda Zelda som små och min blivande är fortfarande tok-nördig).

• lenalong

Åh zeldainspirerat! Nu skulle jag kunna överväga att byta ut en av mina låtar.. ;)
    Hade lite drömmar om en zeldainspirerad tårta men kände att det spretade lite för mycket, 50-tal o zelda?
    Kanske ändå bättre att hålla sig till en linje, men lite instrumentalt från zelda? Tål att tänkas på!

• 2 0 1 2
    lenalong skrev 2011-08-29 17:30:18 följande:
    Åh zeldainspirerat! Nu skulle jag kunna överväga att byta ut en av mina låtar.. ;)
    Hade lite drömmar om en zeldainspirerad tårta men kände att det spretade lite för mycket, 50-tal o zelda?
    Kanske ändå bättre att hålla sig till en linje, men lite instrumentalt från zelda? Tål att tänkas på!
    Ja, vårt bröllop har pendlat på alla möjliga håll. Min blivande är en riktig gamer när han får hållas, och han älskar medeltiden, riddare och prinsessor... *fniss* Från början hade vi tänkt ha medeltidstema uppe vid hans stuga i Dalsland, men vi insåg att det blir för knöligt att frakta alla gäster ända dit, så vi bokade en kyrka här i stan. Men han vill ju fortfarande ha med sådant som är personligt och betydelsefullt för oss, så det blir nog något Zelda-inspirerat just i kyrkan. Det symboliserar ju så mycket och är faktiskt oerhört vacker musik!
  • 2 0 1 2

Dessutom var jag "kär" i Link när jag var liten, och min blivande, som jag träffade många år senare, drömde alltid om att VARA Link som liten .

• lenalong

Hihi jag var kär i Luigi jag :P

• 2 0 1 2
    lenalong skrev 2011-08-30 10:18:55 följande:
    Hihi jag var kär i Luigi jag :P
    *garvar* LUIGI?? Jo men han hade nog varit en stilig person om man försöker se honom som människa ! Roligt att det finns fler nintendokåta brudar härinne!!
Svar på tråden Hur många låtar hade ni i kyrkan och vilka sjöng dom eller spelades på cd?