• thean

    Stämpel eller glitterpulver, svårt?

    Jag saknar något på framsidan av våra inbjudningskort! Det är dubbla kort men utsidan är helt enkelt vit just nu med ett 12mm rosa organza band med rosett runt. Är lite sugen på en stämpel lr nåt i silver färg, ett fint citat eller typsnitt....

    Nu till frågan, är det svårt att få stämpeln eller pulvret bra? Kladdar det? jag gillar att pyssla men är rätt oerfaren på kort =) Jag vill ju inte förstöra korten det sista jag gör! =)

  • Svar på tråden Stämpel eller glitterpulver, svårt?
  • moonlightgirl

    Hej hej
    Menar du att du vill stämpla och sen strö över med silverpulver och sen köra med embossingpenna???
    Nej jag tycker inte att det är svårt. Testa på ett annat papper först för att se hur det blir. Man behöver ha det på sig att få testa lite då man inte behöver bry sig att det är så noga så att säga. På vanlig panduro kan de förklara för dig hur du ska göra. Det kan ju vara det där lilla extra som känns wow vilket fint kort. Så jag tycker att du ska prova iallafall.   =)

  • Lysdioda

    Att stämpla ett motiv i genomskinlig färg, strö över med embossinpulver och sedan embossa det med sån värmefön är lätt, men öva först på andra papper och lär dig  hur länge du ska värma på och hur du ska fördela pulvret. Det är verkligen superfint! Panduro har alla grejer du behöver, men är också dyrast.

Svar på tråden Stämpel eller glitterpulver, svårt?