• Pinkgrape

    Hjälp med tackkort önskas! :)

    Det börjar vara dags att tänka på detta med tackkort tycker jag. Skulle kännas skönt att få det "bortgjort". Då är ju dock frågan vilken bild man ska använda till korten. Vi vill gärna ha tackkort som matchar våra inbjudningskort och placeringskort för att hålla ihop det hela lite.

    Såhär ser tackkorten ut på framsidan. Vi kommer ju ändra och lägga till text.



     


     


    Frågan är då vad vi ska ha för bild på oss inuti kortet. Det måste ju vara en liggande bild, annars blir det konstigt ihop med kortet. Ska bilden vara svartvit eller i färg? Kan det vara en närbild eller ska man se så mycket som möjligt av oss?


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-27 15:11
    Eller ska vi slopa idén om matchande kort och välja något helt annat? Vad isåfall?
    Vill inte sitta och pyssla ihop korten själv, utan vill kunna beställa färdiga kort.
  • Svar på tråden Hjälp med tackkort önskas! :)
  • 201212

    jag personligen tycker att det ska vara en färgbild. och en närbild på er 2.


    lycka till! och tack för all hjälp! som jag har fått av dig förut när du har besvarat mina trådar.

  • Pinkgrape

    Ja, jag har ju som förstått att de flesta föredrar färgbilder. Jag hittar dock ingen färgbild som jag är nöjd med. Nöjd med bilderna, men inte nöjd med mig själv, hur jag ser ut. Egentligen ville jag inte bilder alls från bröllopet från början, för jag ville inte se mig själv på foton efteråt.

    Nåja, får kanske gå igenom alla bilder en gång till och se om man kan hitta någon bild...


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • durrasflikka

    Gör ett bildcollage med flera bilder (stående som liggande bilder) så blir ni lite mindre + att du kan blanda färgbilder med svartvita.. Blir kanske lite mörkt med en svartvit bild med den bakgrunden?


    Tackkort bör man skicka ut.


  • Pinkgrape

    Ja, jag fattar ju också att man ska skicka tackkort och vi vill skicka det. Svårt bara att välja ut bild. Att ha flera bilder är ju ett alternativ, men då bör man nog ha tackkort av modellen något större kanske? Annars blir ju bilderna jättesmå.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • durrasflikka

    Av vår fotograf ska vi få tackkort i 10x15 cm eller 15x15 cm och de ska vara kollage. Jag gillar annars den sista bilden i din blogg i inlägget "bilder från vår vigsel :)"


    Jag förstår såklart att du vet att man ska skicka tackkort. Tror folk kanske hade blivit lite ledsna om ni inte gjorde det. Du kan inte vända på texten på framsidan då så ni kan ha ett stående foto om du nu har ett stående färgfoto på er som du är nöjd med?


  • Pinkgrape

    Okej :) Ptja, det går inte vända på det, det är ju en färdig mall av tackkortet. Får väl helt enkelt bara blunda och peka på en bild :P


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

    Och hur är det där, med vilka man bör skicka till?

    Självklart kommer vi skicka till alla som var med på middagen/festen, vi kommer även skicka till de som var med under vigseln men inte senare på kvällen. Vi skickar också till de som vi fått present/kort av, men som varken var på vigseln eller middagen.

    Vi har dock några som vi bjöd in, men som inte hörde av sig och sa att de inte skulle komma, som inte dök upp under dagen såklart, som inte sagt grattis, skickat ett kort eller något. Ska vi ändå skicka tackkort till dom? Det känns ju inte riktigt som att man vill det..


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Hjälp med tackkort önskas! :)