• Drömbröllop12

Letar lokal, med omöjliga krav? Snälla hjälp! (Sthlm)

Vi hittar verkligen inte rätt. Och nu börjar det verkligen bli hög tid att boka.

Vi söker en pampig lokal, gärna herrgård eller slott då man verkligen kan känna i miljön att det är lyxigt och speciellt på vår stora dag.

Men vi kan inte lägga 1000 spänn per kuvert.

Någon snäll själ som vet vad som kan stämma in på herrgårdslyxmiljö i sthlm med omnejd där man kan få ett kuvert för 500:- per kuvert?

Längre från stan går bra om det finns bra med övernattningar.

Hoppas på er hjälp!

/Drömbröllop12

• Svar på tråden Letar lokal, med omöjliga krav? Snälla hjälp! (Sthlm)
  • Joanna86a

Lyx är kanske att ta i, men jag tror inte du hittar någon lyx för 500/kuvert. Om du bortser från namnet så är skärholmens gård underbar. Dom har lite olika förslag på kuvärt bla buffe osv.
    Vi var där förra veckan och blev helt förälskade i utsikten och gården! Bokade ett datum direkt!
    Det börjar bli fullbokat  så det är hög tid att boka!

http://www.skarholmensgard.se/

• hysch
    Joanna86a skrev 2011-08-27 12:15:48 följande:
    Lyx är kanske att ta i, men jag tror inte du hittar någon lyx för 500/kuvert. Om du bortser från namnet så är skärholmens gård underbar. Dom har lite olika förslag på kuvärt bla buffe osv.
    Vi var där förra veckan och blev helt förälskade i utsikten och gården! Bokade ett datum direkt!
    Det börjar bli fullbokat  så det är hög tid att boka!

www.skarholmensgard.se/
    Bra förslag! Har varit där på bröllop, och det känns riktigt lyxigt och fint, nära vatten och så också.
  • Joanna86a
    hysch skrev 2011-08-28 11:41:16 följande:
    Bra förslag! Har varit där på bröllop, och det känns riktigt lyxigt och fint, nära vatten och så också.
    Ja. Jag blev överaskad över hur fint de var! Bättre än bilderna! Välbevarad gård i vacker miljö.
  • Drömbröllop12
    Joanna86a skrev 2011-08-28 21:14:39 följande:
    Ja. Jag blev överaskad över hur fint de var! Bättre än bilderna! Välbevarad gård i vacker miljö.
    Ska åka dit och titta, hade tänkt åka ikväll men det är så trist väder så satsar på nästa vecka! Vad fanns det för datum kvar när ni bokade Jonna?
  • Joanna86a
    Drömbröllop12 skrev 2011-08-30 17:33:16 följande:
    Ska åka dit och titta, hade tänkt åka ikväll men det är så trist väder så satsar på nästa vecka! Vad fanns det för datum kvar när ni bokade Jonna?
    Jag tog sista datumet i augusti. Men september fanns det en del lördagar. Ville man ha en fredag så fanns i princip hela sommaren. Vi funderade på det och gör det ff, men ville ha en lördag bokad i fall att.
    Åk och titta! Ägaren är helt underbar!! Man märker att dom trivs med vad dom gör! Och gården är underbar!
    Maten vet jag dock ingenting om. Men allt är gjort på plats har jag för mig!
  • Drömbröllop12
    Joanna86a skrev 2011-08-30 20:31:40 följande:
    Jag tog sista datumet i augusti. Men september fanns det en del lördagar. Ville man ha en fredag så fanns i princip hela sommaren. Vi funderade på det och gör det ff, men ville ha en lördag bokad i fall att.
    Åk och titta! Ägaren är helt underbar!! Man märker att dom trivs med vad dom gör! Och gården är underbar!
    Maten vet jag dock ingenting om. Men allt är gjort på plats har jag för mig!

Så inga lördagar i juni och juli??

Fredag går tyvärr bort för oss.

Hmm... Men ska kontakta dem.

Tack!

• Joanna86a
    Drömbröllop12 skrev 2011-08-31 17:04:35 följande:

Så inga lördagar i juni och juli??

Fredag går tyvärr bort för oss.

Hmm... Men ska kontakta dem.

Tack!

Jag frågade faktiskt inte om juni/juli, så jag vet inte. Men det lät som om dom hade fullt up inför nästa sommar! Ring och kolla med dom! Vi var där idag och slkrev kontrakt!! Är så nöjd :))
  • Charmina

Hågelbyparken kan vara värt att titta på :)
    Vet inte exakta kuvertpriser men det ligge rlite utanför stan och borde inte vara så dyrt.

Det är supervackert där coh vi tog våra bröllopsbilder där.

http://www.hagelby.se/search.php?q=br%F6llop

Svar på tråden Letar lokal, med omöjliga krav? Snälla hjälp! (Sthlm)