• TezzieD

Importera brudklänning från USA

Är de nån här som har köpt sin brudklänning från USA? I så fall hur mycket fick ni betala i importavgift/frakt? Hur lång tid tog de att få hem klänningen? Nån som har tips på sidor där de finns billiga brudklänningar från USA Glad Gärna tips på läckra svart/vita klänningar Glad 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-27 11:17
    tack så mycket för era svar :)

• Svar på tråden Importera brudklänning från USA
  • TheD
    TezzieD skrev 2011-08-26 11:15:43 följande:
    Är de nån här som har köpt sin brudklänning från USA? I så fall hur mycket fick ni betala i importavgift/frakt? Hur lång tid tog de att få hem klänningen? Nån som har tips på sidor där de finns billiga brudklänningar från USA Glad Gärna tips på läckra svart/vita klänningar Glad 
    Sök på wedding dresses!!!

Du kommer få mååånga träffar :) Läs all information, om de  skickar utanför US för det första och sen kostnader osv...

Lycka till!

Om du känner någon som bor där kan du beställa hem till den personen som sedan skickar det till dig. För att slippa tull och annat  ;)
  • KhiraLii

Om klänningen fastnar så att du behöver betala allt är det moms 25% tull 12%% samt postens hanteringsavgift på ca 100-150. Moms och tull beräknas på varans värde inkl frakt.

Fraktkostnad varierar beroende på vilket bolag som används men jag har fått en brudklänning skickad till mig för 60$ och det var nog ganska billigt.

• bellalicious
    TezzieD skrev 2011-08-26 11:15:43 följande:
    Är de nån här som har köpt sin brudklänning från USA? I så fall hur mycket fick ni betala i importavgift/frakt? Hur lång tid tog de att få hem klänningen? Nån som har tips på sidor där de finns billiga brudklänningar från USA Glad Gärna tips på läckra svart/vita klänningar Glad

Jag beställde min bröllopsklänning ifrån den här sida http://www.ubrides.com/

De syr klänningen man beställer efter ens mått som man anger :) Min kostade allt som allt under 900 kr.

Svar på tråden Importera brudklänning från USA