• Flowerdream

Picknick som fest?

Hej alla glada brudar!

Jag undrar lite hur ni ser på det här förslaget!

Min sambo vill gifta sig litet helst bara han o mig o barnen. Helt OK för min del bara det blir i kyrkan :) då jag är kristen och VILL ha med Gud på ett hörn.

Sen tänkte jag att man kan skicka ut inbjudan i stil med tex,

"Välkomna på picknick i Stadsparken och fira vår kärlek!"

Då slipper man det här formella med bordplacedring och "Måste ha tal-grejen" som jag inte tror att sambin tycker om...:) Men ändå får vi en liten fest då alla träffas och vi kan prata och umgås en eftermiddag.

Så vad säger Ni?? :D

• Svar på tråden Picknick som fest?
  • Darling Daisy

Det tycker jag låter mysigt! 
    Vi bjöd till fest i vår lada/stall, med buffe och utan bordsplacering. Vi hade ingen toastmaster, för vi tycker att för mycket tal är lite jobbigt. (vi fick två sånger/spex som var underbart bra och en skål utbringad av svärfar, det var prexis lagom! ) Vi hade en underbar felst och vi tror att våra gäster trivdes också - det såg så ut i alla fall!

Tänk dock på att kyrkan är öppen för alla, så ni kan ju få lite besökare i bänkarna även om ni helst vill vara själva.

• RogerJenny

Det är en superide :) Vi hade också en picknick efter vigseln, vi gifte oss i en slottspark och meningen var att vi allihop skulle ha picknick i parken där gästerna själv tog med sig korg och filt, men vädermakterna vill annorlunda, det regnade hela förmiddagen fast det var uppehåll under själva vigseln då sprack solen fram :) men gräset var ju dyngsurt, så vi bjöd hem allihop till vår lilla lgh och det blev hur bra som helst. Vi festade till långt in på småtimmarna.

• Fru Blomman

Hej Flowerdream
    Nu är jag nyfiken om det blev picknick för er efter vigseln?
    Jag fick den iden förra veckan och googlade fram ditt inlägg.
    Jag friade på skottdagen efter 12 års väntan  ! Det var dags nu.
    Vi ska vigas 6 juni. Alttid lediga, det flaggas för fullt och det känns som en findag.

Svar på tråden Picknick som fest?