• Annika611

    Gästbok

    Hej! Vi ska ha ett litet bröllop med bara närmaste anhöriga, totalt 20 personer. Vi håller på att göra en egen gästbok där vi vill att alla gäster får en egen sida med några färdiga frågor som dom ska svara på. T.ex. Berätta vad du tyckte vad finast på vigseln, ge ett gott råd till brudparet... Men sen kommer vi inte på nåt mera. Kommer ni på något bra eller roligt? Vi vill ha cirka 5-6 frågor. Först i boken kommer vi att klistra in lite foton om tiden från att vi träffades fram till förlovningen och skriva lite roligt texter. Det kan vara lite kul för gästerna att bläddra i och så fyller det upp i boken, som annars riskerar att bli ganka tom i och med att det är så få gäster. Har någon av er gjort något liknande? Har ni fler tips?

  • Svar på tråden Gästbok
  • Pinkgrape

    Vi köpte en gästbok med färdiga frågor som gästerna kunde svara på. Jättekul att läsa efteråt, trots att bara ca 10 av 60 gäster skrev i den. Är lite besviken på att toastparet la fram den så sent, men men..

    Här är frågorna i den boken, kanske kan hjälpa lite på traven :)

    - Såhär känner jag/vi brudparet:_____
    - Såhär träffades (nog) brudparet:_____
    - Om tio år tror jag/vi att ni bor i _____
    - Ni har _____ barn, _____ husdjur och kör en _____

    3 ord som beskriver...
    - Bruden _____   _____   _____
    - Brudgummen _____   _____   _____
    - Festen _____   _____   _____
    - Toastmastern _____   _____   _____
    - Maten _____   _____   _____
    - Drickat _____   _____   _____
    - Talen _____   _____   _____
    - Musiken _____   _____   _____


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Ekorren

    Vi var på ett bröllop i helgen där de också hade en sådan bok med färdiga frågor. Liknande frågor som Pinkgrape skrev. De hade också en kamera som gick runt så man fick ta en bild på sig när man skrev som de senare skulle klistra in i boken.

    Så här känner jag brudparet:..........
    Jag är här tillsammans med:.............
    Tre ord som beskriver brudparet:..............
    Det jag kommer att minnas mest från vigseln/middagen/festen:...............
    Roligaste minnet från möhippan/svensexan/annat:..............
    Min hälsning till brudparet:...........

    Det går ju att ta några frågor som inte har att göra med bröllopet också om man vill skoja till det, lite som en sån "mina vänner"-bok man hade förut när man var liten. Typ favoritfärg, favoritmat, jag är kär i... osv. :P

  • Fru Kopparskiöld

    Kan ni tipsa om vart man kan köpa såna gästböcker?

Svar på tråden Gästbok