• SHL
    Äldre 24 Aug 14:07
    2101 visningar
    10 svar
    10
    2101

    Boka i vilket namn?

    Hjälp???


    Vi ska gifta oss den 15 oktober och vill resa till USA den 17 november.


    Vilket namn ska jag boka resan i, det gamla eller det nya?


    Hur har ni gjort??


     

  • Svar på tråden Boka i vilket namn?
  • Fossin­g77
    Äldre 24 Aug 14:09
    #1

    Du bokar lämpligast i det namn som står i passet du tänker använda, annars kan du få problem :)

  • aniara
    Äldre 24 Aug 14:09
    #2

    Jag skulle ha bokat i det gamla namnet och væntat med att fixa nytt pass, nytt kørkort etc till efter resan.

  • SHL
    Äldre 24 Aug 14:20
    #3

    Grejjen är att jag har inget pass och måste skaffa ett nytt. Därför blir det extra krångligt.
    Hinner jag få mitt nya namn innan vi åker och hinner jag då göra ett pass? Krångligt!!

  • Fossin­g77
    Äldre 24 Aug 14:30
    #4

    Men vad sidan bråkar idag!

  • Fossin­g77
    Äldre 24 Aug 14:31
    #5

    Ring Polisens passkontor på din ort och fråga dem. :) Det är det absolut säkraste :)

  • Fossin­g77
    Äldre 24 Aug 14:31
    #6

    ... *jagar fram mitt förra inlägg*

  • Anpeca
    Äldre 6 Sep 17:39
    #7

    Nu kanske du redan bokat resan men jag skulle definitivt bokat resan i det nya namnet eftersom det är en månad från att du gifter dig till att ni skall åka!

    Om ni ligger på skattemyndigheten kan du säkert få en bekräftelse ganska snabbt på det nya namnet föutsatt att prästen skickar in namnändringen direkt efter vigseln. Efter att detta är klart går det ju ganska snabbt att fixa nytt pass mm.

    Om namnändringen går igenom medan du är borta kan du annars få problem om du reser runt med ett ogiltigt pass. Det var den informationen som jag fick från polisen!

    Jag reste bort dagen efter bröllopet och då tipsade polisen mig om att åka med mitt gamla pass och be prästen vänta några dagar med att posta namnändringen så att skattemyndigheten inte skulle hinna handlägga ärendet förrän vi var hemma igen för att slippa eventuellt strul!

  • SHL
    Äldre 14 Sep 20:01
    #8

    Jag ringde polisen och blev kopplad till polis/tullverket. De sa att jag skulle boka i mitt gamla namn, så nu är det gjort =) Hoppas att det fungerar.

  • Fröken Emma
    Äldre 14 Sep 20:14
    #9
    SHL skrev 2011-09-14 20:01:40 följande:
    Jag ringde polisen och blev kopplad till polis/tullverket. De sa att jag skulle boka i mitt gamla namn, så nu är det gjort =) Hoppas att det fungerar.

    Klokt


     


    Trevlig resa o allt det där!! :)

  • Madele­n867
    Äldre 14 Sep 20:57
    #10

    Är i samma sits. Gifter mig 1:e oktober och åker 23 november. Måste förnya passet och har valt att boka i mitt nya namn.

Svar på tråden Boka i vilket namn?