• Ihöst

    Har bokat tid för att göra en secret box fotografering, vill ha tips

    Jag har nu bokat tid för att göra en secret box fotografering och skulle behöva lite tips och idéer på vad jag kan ha med mig för accesoarer och dyl.

    Jag är urusel på hår och make-up men skulle få lite hjälp på plats att bättra på. Nu måste jag ju bestämma vad jag skall ha på mig och vilka accesoarer jag skall ta med som man kan använda sig av.
    Funderar på att köpa en stor vit ros, kanske ha pärlörhängen, men där tar min fantasi slut.
    Blir himla tacksam om ni vill komma med tips och råd inför detta =)

  • Svar på tråden Har bokat tid för att göra en secret box fotografering, vill ha tips
  • queenelin

    Jag gjorde en sådan fotografering i måndags! Jag fick det i möhippe-present, hade inte alls tänkt göra någon och var väldigt oladdad innan och kände mig ful och pluffsig. Men det blev så fina bilder! Fotografen www.fotografcarin.se var så duktig, fick mig att känna mig bekväm och hittade såklart helt rätt vinklar och ljus. Är väldigt spänd att få se slutresultatet!

    Jag var som sagt helt oförberedd och hade bara med mig en uppsättning bh och trosor. Men jag hade med mig ett armband, ett långt halsband och min M2Bs stora, håliga, fula sov-t-shirt som jag brukar sno och sova i. Väl på plats, utomhus, var det rätt kyligt och Carin (fotografen) hade med sig en glesstickad, vit filt som vi tog jättefina bilder med, sittandes på bryggan, omsvept i filten, lite nedhasad med mycket decolltage.
    När det var dags för toppless-bilder lånade jag min kompis kavaj och tog några bilder med, men jag är ingen kavaj-tjej egentligen så jag tog istället min lilla knyt-bolero som jag hade haft på mig innan. Det blev också fina bilder och väldigt "jag" (upphöjd till en supersnygg, erotisk gudinna, visserligen, men vanliga lilla jag stack fram där någonstans också

    Mitt tips till dig är att tänka igenom vilka kläder och asscessoarer som "är du". Jag har till exempel nästan alltid armband på mig, därför ville jag ha de nu också. Har du alltid kavaj på jobbet kanske du kan köra med en sån och bara trosor till. Eller sno med dig sambons mjukisshorts, eller något sådant. Jag tror det är kul om man känner igen kläderna och sakerna på bilderna, så att de kanske blir lite laddade nästa gång man har på sig den där kavajen, eller armbandet. Var inte rädd att ta med dig "osexiga" saker, de kommer att bli sensuella i fotografens händer.

    Stort lycka till!

  • Ihöst

    Nu ser jag ditt inlägg! Tack för tipsen! Vilken kul present du fick av dina vänner, skall jag lägga på minnet när det är dags för möhippa för någon.

  • Ihöst
    Stitch skrev 2011-08-24 15:08:59 följande:

    Funderar du på att ha slöja på bröllopet är det ju fint att ha med den!


     Det har du rätt i men jag skall inte ha slöja på bröllopet =(


  • Ihöst

    Jag var och köpte en jättestor, vit, fluffig strutsfjäder precis. Den kan man säkert använda på nåt snyggt sätt. =)

    Fler tips?
    Kanske på några billiga saker man kan köpa och ha med sig ifall att fotografen tycker att det passar.

    Bor inte ihop med min blivande man än så jag kan tyvärr inte sno med mig något som är hans.

  • queenelin

    Jag tror inte du behöver ta med dig FÖR mycket heller, några få saker räcker långt! Det viktigaste på bilderna är ju ändå du!

    Stort lycka till!

Svar på tråden Har bokat tid för att göra en secret box fotografering, vill ha tips