• 201212
    Äldre 23 Aug 21:43
    8586 visningar
    18 svar
    18
    8586

    Rock tema någon?

    Är det någon här på Bt som ska ha "Rock" som tema på sin fest? Vi vill ha det. Och skulle behöva ha lite ideèr .


    Skriv gärna! idèer och bilder är alltid välkommet!

  • Svar på tråden Rock tema någon?
  • hysch
    Äldre 23 Aug 21:52
    #1

    Vi är lite rockiga, men tänkte väl inte ha något tema alls på bröllopet så. Men vi kommer ha en rocklåt som "ingångsmarch", och jag tänkte nog satsa på en lite rockigare frisyr och så iaf :) hur hade ni tänkt er?

  • durras­flikka
    Äldre 24 Aug 00:56
    #2

    Vi lyssnar rätt mycket på rock och jag har funderat på någon rockig låt som utgångsmarch men har inte diskuterat det med sambon än. =P


  • anders­son197­0
    Äldre 24 Aug 09:35
    #3



    Eftersom jag är inbiten hårdrockare kommer väl detta genomsyras totalt, kan jag tro den dagen det sker.
    Allt från musik till kläder & lokal.
    Det finns en tråd, tror den ligger under festlokal som heter inspiration från vår dukning eller nåt sånt. Där finns idéer som man ju kan hämta även till ett rocktema.
    Allt beror ju på hur hårt ni vill gå ut?
    Ska det vara ordentligt hårt så kör man kanske med svarta ljus, kandelabrar. Lila är väl ganska rockigt ihop med svart? Även djurmönstrat, zebra, leopard tex.
    Hittade denna sidan med rock n roll gifts.
    http://www.trendhunter.com/trends/rock-n-roll-wedding-favors#!/photos/79662/4

    Vi kommer ha Bon Jovi ( not sooo rock, men men ) som ingångslåt.
    Dansa till Bullet och ha en lista med lugnare rock som musik.
    Man får ju kanske ta lite hänsyn till de äldra som kan bli trötta i öronen annars.
  • anders­son197­0
    Äldre 24 Aug 10:04
    #4
  • anders­son197­0
    Äldre 24 Aug 10:23
    #5


    Otroliga tårtor det finns...............
  • durras­flikka
    Äldre 24 Aug 12:11
    #6

    Som det är just nu så blir det mycket rocklåtar, men ska spåna vidare. Vi har redan valt ett färgema som inte är så rockigt (vitt och silver med inslag av rött) så då blir det kanske fel att börja blanda in rock i det. Men tar gärna ideer iaf. =)


  • 201212
    Äldre 24 Aug 12:30
    #7

    Tack "Andersson 1970" bra länkar & fina tårtbilder.

  • 201212
    Äldre 24 Aug 12:36
    #8
    hysch skrev 2011-08-23 21:52:21 följande:
    Vi är lite rockiga, men tänkte väl inte ha något tema alls på bröllopet så. Men vi kommer ha en rocklåt som "ingångsmarch", och jag tänkte nog satsa på en lite rockigare frisyr och så iaf :) hur hade ni tänkt er?

    Vi har inte tänkt något alls. Men genom denna tråd så får vi ideèr, men vi hade tänkt oss att klä oss lite "rockit".


    Det är mest min kille som är lite "rockig" (men inte överdrivit mycket) inte jag direkt.


    Jag tycker om dansband, ha, ha, ha, ha.....


    Men lärt mig att lyssna på lite rock genom honom.

  • Leona7­5
    Äldre 5 Sep 21:46
    #9
  • rockbr­ud2011
    Äldre 12 Sep 19:04
    #10

    Vi ska ha rocktema och gifter oss på nyårsafton.. Vi vill ha lite klassiskt bröllop men som påminner om oss och vi älskar rock.. Vi kommer ha nitarmband som servettringar (även gåvor till våra gäster) vi kommer spela bröllopsmarchen på elgittar, Ha en svart/vit tårta. Dukning med svarta dukar och vita och silvriga detaljer för att lysa upp det hela lite.. bara hör av dig om du vill ha mer tips och ideér...

  • SloveP
    Äldre 12 Sep 19:35
    #11

    Lojsy har grymt snygga rockbilder i en tråd...Inspirationsbilder från deras bröllop, med dukning och allt möjligt supersnyggt!!

  • llinda­81
    Äldre 26 Sep 19:31
    #12

    vi har me rock-tema


    jag kommer ha svart klänning o min blivande svart kostym o skjorta me röd slips till det!


    vi kommer ha svarta dukar med röda rosblad o "diamanter" som dekorering, även röda porslinshjärtan på borden.


    så våra färger är svart och rött


    o självklart ska de bara spelas rocklåtar på festen o även ingångs- o utgångsmusiken i kyrkan kommer att va rocklåt

  • lilja
    Äldre 26 Sep 21:14
    #13

    Rock by Sweden har fantastiska smycken med döskallar.
    Funderar själv på ett par örhängen därifrån.



    * 21 juli 2012 *
  • 201212
    Äldre 27 Sep 22:52
    #14

    tack för alla tips!

  • llinda­81
    Äldre 28 Sep 09:37
    #15
    lilja skrev 2011-09-26 21:14:02 följande:
    Rock by Sweden har fantastiska smycken med döskallar.
    Funderar själv på ett par örhängen därifrån.


    * 21 juli 2012 *
    ja där e många fina smycken jag har själv köpt ett halband me många smalare kedjor så de ser ut som en tjock, me en rätt stor döskalle i den mörka nyansen, som jag ska ha på bröllopsdagen
  • llinda­81
    Äldre 28 Sep 09:39
    #16

    ett sånt här

  • llinda­81
    Äldre 28 Sep 09:40
    #17


    ett sånt här


    bilden försvann i de förra inlägget

  • Jane
    Äldre 30 Sep 16:32
    #18

    Rock betyder ju inte bara svart heller, både rött och mörklila är rock också.... färgerna spelar ju egentligen ingen roll det beror på hur man är som person.

    Om man inte vill spela hårdrock och skrikig rock på festen kan man ju köra nått 60tals rock. Hade varit kul om brudparet öppnar upp festen (efter valsen om man nu ska ha det) med ett dansnummer där man dansar Lindyhopp som man kan inöva innan Tungan ute Jag har varit på ett bröllop där man spelade sån musik och eftersom det är så glatt, fartfyllt och energiskt så var både alla unga, gamla och medelålders på benen o dansade.

    Tips angående brudbukettär att det finns någonslags spray som man kan spruta på blommor och färga, om man då tar mörkröda rosor och sprayar på kanterna av bladen så kommer de se gammeldagsa och definitivt rockiga ut Flört

Svar på tråden Rock tema någon?