• cattitzi

    Burlesk dans vid möhippa i Malmö!!

    Hej!
    Jag håller på att planera en möhippa för en tjejkompis och vi letar efter någon bra dansskola som kan ge oss lektion i Burlesk dans?
    Tanken är att vi alla ska köra en lektion tillsammans, men att bruden sen får "uppträda" iklädd burlesk klädsel (tänk Moulin Rouge tema).
    Är det någon som kan tipsa om nått ställe i Malmö som ger sådana lektioner.

    Önskar gärna snabbt svar, då möhippan är om knappt två veckor!!

  • Svar på tråden Burlesk dans vid möhippa i Malmö!!
  • Mirjami

    Ha haaa, detta utsattes jag för! Fast jag var utklädd till kanin :D

    Vill bara ge ett tips- Se till att hon åtminstone är liiite berusad vid det allmänna uppträdandet! Jag övergick till vatten när salongsberusningen satte in för tidigt, sen dansade vi, duschade ochsen när det var dags för mitt solonummer på stadens gator- Då var jag spiknykter! Ok, det blev succé, men att komma igång först var as-svårt.

    Och har ni en iPhone i en docka, försök ta en som ingen ringer till. Under ett av mina uppträdanden (tre stycken på olika platser) ringde ägarens kille fyra gånger för bilen hade pajat 15 mil hemifrån. Då pausas musiken ju och mitt uppträdande blev lagom hackigt! Så jag fick till slut ge upp :D

  • johanna suarez

    Ja dansakademin har =) om ni inte hittar någon kan jag tipsa om att magdans också är trevligt, inte samma tema men ändå )

  • cattitzi
    Mirjami skrev 2011-08-24 11:58:30 följande:
    Ha haaa, detta utsattes jag för! Fast jag var utklädd till kanin :D

    Vill bara ge ett tips- Se till att hon åtminstone är liiite berusad vid det allmänna uppträdandet! Jag övergick till vatten när salongsberusningen satte in för tidigt, sen dansade vi, duschade ochsen när det var dags för mitt solonummer på stadens gator- Då var jag spiknykter! Ok, det blev succé, men att komma igång först var as-svårt.

    Och har ni en iPhone i en docka, försök ta en som ingen ringer till. Under ett av mina uppträdanden (tre stycken på olika platser) ringde ägarens kille fyra gånger för bilen hade pajat 15 mil hemifrån. Då pausas musiken ju och mitt uppträdande blev lagom hackigt! Så jag fick till slut ge upp :D
    Haha! Det lät både roligt lite trist med telefonen! Ja detta kommer nog att bli en hit! Men hon ska inte dansa på stadens gator dock! Det hade vi aldrig fått henne till! :o)

    Nej det kommer att bli en kanon bra hippa det här! ;o)
  • Happy72

    Jag fick en lektion i poledance på min hippa sen hade vi uppvisning för ett svensexegäng som också var där....Killarnas dans? Burlesk.....skrattade så vi grät, men modiga det var de!

Svar på tråden Burlesk dans vid möhippa i Malmö!!