• inc
    Äldre 23 Aug 20:41
    1395 visningar
    0 svar
    0
    1395

    Bröllopsresa till Thailand och Cape Senna m.m

    Hej!

    Tänkte höra vad ni tror om denna bröllopsresa på 3veckor.

    Den 2a april flyger vi med Qatar Airways(Qatars nya flygplats lär väl ha öppnat då också?) till Phuket med byten, framme 3e april 15.20.

    Då är det tänkt att vi ska spendera 5nätter(3-8 april) någonstans som inte är bestämt än, förslag? Jag har funderat på något schysst hotel i Ao Nang, är det fint där eller är det värt att sticka ut till någon ö med packningen man har med sig?

    Den 8e april sticker vi till Kamala och Cape Senna för att bo där 8-21 april och ha det riktigt mysigt, eller tror ni det är för lång tid att vara där? Hotellet verkar så jävulskt schysst. Jag hoppas även stranden är trevlig och det finns lite mysiga resturangen i byn/området?

    Sen den 21 april tar vi flyger till Bangkok och spenderar de 3 sista dagarna där. Tror ni det räcker med en heldag där och två halvdagar? Vi flyger hem den 23e april 20.30 och kommer hem tidigt den 24e april.

    Översikt:
    2 Vi flyger till Thailand med Qatar Airways
    3 Anländer till Phuket, härifrån vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på för tillfället.
    3-8 Ao Nang eller någon Ö kanske, förslag? (Tänkt mig en budget för hotellet på max 5000kr här.)
    8-21 Cape Senna med jacuzzi på balkongen i Kamala
    21-23 Bangkok och bo på Novotel on Siam Square, verkar bra och prisvart samt väldigt centralt eller har ni något bättre förslag?
    23 Vi flyger hem till Sverige med Qatar Airways
    24 Hemma i Sverige!

    Vi är först och främst ute att bara sola, bada, mysa, äta gott, shoppa, bo bra och bry oss om varandra. Men självklart kommer vi vilja hitta på lite utflykter m.m

    Anledning till varför just Phuket var för hotellet Cape Senna, vi blev otroligt sugna på att åka dit och bo där och vi har ett tag viljat åka till Thailand. Ingen av oss har besökt landet tidigare.
    Har ni några tips om kan förgylla får bröllopsresa?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-23 20:45
    Cape Sienna skall det givetvis vara.
    www.capesienna.com/

Svar på tråden Bröllopsresa till Thailand och Cape Senna m.m