• bumbibjörn

När man dukar med murgröna??? När kan man göra det???

Funderar på att duka med murgröna. Kommer att duka fredag kväll & vi kommer till lokalen lördag kväll, håller sig murgrönan? Alt om jag hinner lägga den på lördag morgon. Tänkt alltså ha murgröna på bordet ringlades om dekoration alltså ingen kruka som man kan ha vatten i.

• Svar på tråden När man dukar med murgröna??? När kan man göra det???
  • Januaribruden

Köper du murgrönan från florist eller klipper du den från krukor själv? Jag skulle oavsett göra det lördag morgon, men fråga floristen annars. Om du gör det själv, klipp murgrönan dagen innan och ställ i vas i kylskåpet under natten. Detta är vad jag hört ska vara bra iaf. Lycka till! Men om du har murgrönan hemma nu så klipp av en bit och testa!

• bumbibjörn

Hade tänkt köpa kruka då det blir billigare... Undrar om reträtt araber ser snyggt ut om man fixar de lördag morgon tills lördag kväll...

• Nudax

Finns väldigt verklighetstrogna "fusk-murgröna" också, om det inte måste vara färsk/äkta?

• MagicBride

Vi dukade med murgröna när vi gjorde iordning lokalen på fredagen och den såg jättefin ut även på lördagen då festen ägde rum Du kan ju alltid "duscha" bladen lite innan ni åker därifrån på fredagen. Beror nog lite på temperatur i lokalen och så också, ska nog inte "pumpa" ut värme på dem! 

Svar på tråden När man dukar med murgröna??? När kan man göra det???