• Nudax

Kan ni handla på Ebay!?

Hjälp! =(

Har i flera veckor nu försökt att handla på Ebay men det funkar inte! Jag är inloggad, och jag har ett paypal konto... Om jag lägger något i varukorgen och sedan klickar på "bekräfta köp" så kommer jag bara till en sida med felmeddelande "Tyvärr. Den här sidan går inte att nå för tillfället. Vi försöker återställa den här sidan så snart som möjligt. Försök igen senare." och så har det alltså stått för mig i 2-3 veckors tid.

Är hela deras sida korrupt just nu eller är det bara för mig det smygits in en bugg?

• Svar på tråden Kan ni handla på Ebay!?
  • AnnaAK

hm.. jag köpte i veckan två grejer med paypal på ebay.. gick finfint. inga problem. har du kontrollerat att de skickar till sverige.. ifall det är den rutan som buggar och ett annat meddelande kommer upp istället. kanske går att kontakta någon på ebay?

• AnnaAK

testa att tryck bara på buy it now. inte lägga i cart. kanske är där felet ligger, det är en ny funktion på ebay med cart. har själv aldrig använt det.
    du bestämmer sen själv när du vill betala och kan betala grejer från samma säljare ihop väldigt lätt.

• KhiraLii

Testa i en annan webbläsare

• mia68

Har aldrig haft problem med ebay, men som sagt kolla att de skickar till Sverige mm. Har fått alla mina grejer hittills ja köpt där.. farligt ställe

• durrasflikka

Har du mailat ebays support? Jag har nämligen inga problem alls att handla via dem. Du kan ju också kontakta säljaren om att de lägger in det direkt på paypal då ebay strular för dig.

• Nudax

Tack för alla svar.

* Jag använder ebay.se redan
    * Jag klickar köp nu, inte lägg i varukorg

... men... KihraLii... du kan vara något på spåren. Jag använder mig av firefox... inte explorer... och det brukar kunna krångla på en del ställen, tänkte inte på det nu. Ska testa!

• Silketuss

Jag använder google chrom, och jag har inga problem. Har precis vunnit  en vanlig auktion på ett par Rainbows club Sylvie, och väntar på invoice från säljaren, så att jag vet hur hög frakten blir. Lycka till!

• AnnaAK

jag använder firefox utan problem.... men din kanske buggar :)

• Nudax

Alltså... det här är jätteskumt....

Nu har jag testat via mitt firefox och via google chrom (internet explorer funkar inte på min dator av någon konstig jäkla anledning).

Men så satte jag mig vid sambons dator istället, som har fullt fungerande internet explorer.... Men samma felmeddelande kommer upp där?!

Måste ju vara att jag har otur med just de varor jag vill köpa alternativt att det är nått krux med min användare... nå får fortsätta undersöka. Vill ju handla! =D

• Nudax

Nu har jag shoppaT! = D

Vet fortfarande inte vad som var fel, mer än att det verkar vara knutet till mitt ebay-konto, för vi skapade en ny användare i min sambos namn istället och då gick det finemang att handla!

Så nu har jag skickat efter organzaband i skogsgrön+ lime/äppelgrön samt löpartyg i lime/äpplegrön organza + små giftbags i lime/äpplegrönt! =D ( ska ha ris i dem till vigseln)

Nu blir det spännande att se om det kommer hem som det ska också! =S

• Silketuss

Så bra att ni löste problemet! Vilken säljare har du handlat från? Jag funderar på att köpa organza- eller satinband till att sätta på stolarna. Men har inte kommit till skott ännu. Dessutom ska vi köpa kostymer till våra söner snart. Spännande! 

• AnnaAK

undrar om det va nån inställning på din paypal. som hindrar dig från att köpa från utlandet ellet nåt. Jag bara spånar men det kanske är så enkelt att man måste kryssa i nån ruta..

• Nudax
    AnnaAK skrev 2011-08-22 09:16:30 följande:
    undrar om det va nån inställning på din paypal. som hindrar dig från att köpa från utlandet ellet nåt. Jag bara spånar men det kanske är så enkelt att man måste kryssa i nån ruta..
    Nja men det stannade - med felmeddelande - redan på Ebay alltså. Hann aldrig ens komma så långt som till Paypal. Nå, får se vad det är/var - har skickat in ett mail till Ebay om felet =)
Svar på tråden Kan ni handla på Ebay!?