• BrudiMaj2012

    Amatörfotograf på bröllopet?

    Undrar vad ni andra tycker om att ha med en
    okänd amatörfotograf på bröllopet som försöker lära sig "yrket"?

    Tänker att det iaf kunde vara ett komplement, det är ju ganska dyrt att ha med fotograf hela dagen..
    Någon som har gjort så, och vart har ni hittat era talanger? :)

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Amatörfotograf på bröllopet?
  • aniara

    Jag skulle inte ha något emot det alls. Men om det är h*n som kontaktar mig, för att h*n vill öva, så skulle jag inte betala (timpris) för det. Däremot kan jag tänka mig att köpa bilder i efterhand om det blev något bra av det.

  • fridafotograf

    Som komplement definitivt! Bara för att fotografen är hyffsat ny i yrket betyder inte att denne är dålig.
    Och anlitar du en proffesionell fotograf för vigsel och porträtt så skadar det ju inget då det väl är dessa bilder som är viktigast !?

  • RosaMaggan

    Även om personen inte har fotograferat bröllop innan så har de säkert fotograferat annat, (som ett dop, en födelsedagsfest, porträtt på en vän och så vidare). Då kan du bilda dig en uppfattning om både fotografens kompetens och stil innan du bestämmer dig.

  • Iseika

    Vi hade en amatörfotograf. Han går just nu en fotoutbildning på ett par år och har så klart fotat väldigt mycket men aldrig ett bröllop. Vi blev toknöjda med hans jobb! 

    Nu hade vi tur eftersom fotografen i fråga är min bästa väns bror som jag kännt sen han föddes. 

  • Pinkgrape

    Vi hade en amatörfotograf. En tjej som går gymnasiet och har haft som sommarjobb (via kommunen om jag inte har helt fel) att starta ett eget företag. Hittade hennes blogg på en anslagstavla. Kikade igenom typ alla hennes inlägg där innan jag kontaktade henne. Det var hennes första bröllop och vi tycker att hon gjorde ett enormt bra jobb :) Hon var med oss närmare 7 timmar och för 550kr fick vi alla bilder, dessutom redigerade, skickade till oss via mejl (vårt val). Vi hade absolut inga pengar att lägga på någon fotograf, men på detta sättet har vi massor med fina bilder från vår dag :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
Svar på tråden Amatörfotograf på bröllopet?