• Dolly P

    Tygblommor

    Vart kan man hitta tygblommor att ha i brudbuketten?

  • Svar på tråden Tygblommor
  • Silketuss

    Jag har googlat olika versioner av "silk flower wedding bouquet", med  tex olika färgalternativ, och så sökt på bilder. Då har jag hittat flera ställen som har buketter som jag gillar. Tex:

    www.budget-bride.com
     

  • Silketuss

    Vill man hellre göra sin bukett själv, finns det tex blommor på både Plantagen, Blomsterlandet och säkert massor av andra ställen. 

  • Dolly P
    Mrs S 2012 skrev 2011-08-21 11:42:06 följande:

     


    Jag kommer att beställa från www.silkblooms.co.uk/

    Har tänkt ha denna:
    Är det bara att maila dom och sen säga vilken bukett man ska ha? Vad står pundet i nu?
  • Mrs S 2012
    Dolly P skrev 2011-08-21 13:16:18 följande:
    Är det bara att maila dom och sen säga vilken bukett man ska ha? Vad står pundet i nu?
    Jag har inte kollat ännu, men finns det inte en webshop?
    Pundet ligger runt 10:- lätt att omvandla nu!

    Tycker inte alls de var speciellt dyra. Tror jag får denna bukett för mindre än 500:- inkl frakt!
  • Dolly P
    Mrs S 2012 skrev 2011-08-21 13:24:14 följande:
    Jag har inte kollat ännu, men finns det inte en webshop?
    Pundet ligger runt 10:- lätt att omvandla nu!

    Tycker inte alls de var speciellt dyra. Tror jag får denna bukett för mindre än 500:- inkl frakt!
    Vart ser man hur mkt frakten kostar´? Hittar inget om det. Hittade en bukett som jag fastnade för. Men den och 3 

    Corsage skulle det gå på 31.46 pund. Men ser inget om frakten.

  • Mrs S 2012
    Dolly P skrev 2011-08-21 15:53:58 följande:
    Vart ser man hur mkt frakten kostar´? Hittar inget om det. Hittade en bukett som jag fastnade för. Men den och 3 

    Corsage skulle det gå på 31.46 pund. Men ser inget om frakten.


    http://www.silkblooms.co.uk/index.php?main_page=shippinginfo
    Här står det! Det kostar £12

    Jag ska gifta mig i Skottland så jag kommer att beställa dem direkt dit.
    Vilken fastnade du för? Blir ju lite nyfiken :)
  • RosaMaggan
    Dolly P skrev 2011-08-21 13:16:18 följande:
    Är det bara att maila dom och sen säga vilken bukett man ska ha? Vad står pundet i nu?
    Om man vill valutaomvandla går det utmärkt att skriva ex '15 uk pound in sek' på google, så får man omräknat i aktuell valuta. Det fungerar givetvis lika bra med andra valutor och belopp.
  • pärlan01

    hej är det nån som vet hur det fungerar o skicka efter en bukett och hur lång tid det tar att få hem den?? det finns så fina buketter

  • sajooo
    pärlan01 skrev 2011-09-01 15:10:39 följande:
    hej är det nån som vet hur det fungerar o skicka efter en bukett och hur lång tid det tar att få hem den?? det finns så fina buketter
    Jag beställde från silkblooms i somras och det gick jättefort! Jag tror det tog max en vecka. Buketterna var jättefina men corsagen var ingen höjdare så den använde vi inte...

  • Mrs S 2012
    sajooo skrev 2011-09-21 23:34:49 följande:
    Jag beställde från silkblooms i somras och det gick jättefort! Jag tror det tog max en vecka. Buketterna var jättefina men corsagen var ingen höjdare så den använde vi inte...


    Vad fin! Kul att se att någon har beställt därifrån!

    Kollade på deras hemsida på alla bilder som fanns av brudpar som hade beställt.
Svar på tråden Tygblommor