• Griffin

Musik på festen, Malmötrakten

Detta har säkert tagit upp förut, men jag frågar ändå. Vi gifter oss den 16:e juni 2012. Vi funderar på vad vi ska ha för musik på festen. Var på bröllopsmässan och och fick då tips om en s k "DJ-IN-A-BOX". Verkar ju jätte bra för en ganska summa. MEN... det är naturligtvis roligare med levande musik.
    Problemet är att vi inte vill lägga alltför mycket pengar på detta, säg max 6000kr. Är det någon därute som kan rekommendera nån sångare eller band i Malmötrakten, som inte är för dyra, men som ändå kan leverera?

Tacksam för all hjälp. :)

• Svar på tråden Musik på festen, Malmötrakten
  • Vichy

Rekomenderar att fråga på musikhögskolan eller ett musikfolkis i närheten...

Bra musiker! Och ni får säkert hjälp av både lärare och elever att få ihop nått bra om ni ber om hjälp... :) 

• Griffin

Tack för ditt svar. Faktiskt inte tänkt på det. Ska kolla med dom.

Några andra som har idéer?

• MTC

Jag hittade en jättebra sida när jag letade band till vårt bröllop

www.allt-till-din-fest.se/music

jag la en annaos här och fick ganska många svar, bor själv utan för malmö och har bokat ett band som spelar få 5000 tusen hela kvällen

• Griffin

Ahhh... låter bra. Ska slänga in en annons där oxå. Får man fråga vilket band som ska spela på ert bröllop? Vilket typ av musik spelar dom etc?

• chrpe

Vi har bokat in bandet In Stereo nästa sommar de tar 7000kr, fem killar som spelar! 

• Griffin
    chrpe skrev 2011-08-28 09:50:11 följande:
    Vi har bokat in bandet In Stereo nästa sommar de tar 7000kr, fem killar som spelar! 
    Tackar för tipset. Kollade upp dom och en av bandmedlemmarna bor i vår lilla by. Trevligt. Ska kolla med dom. :)

Nån som har fler tips?
Svar på tråden Musik på festen, Malmötrakten