• Future Mrs S

Alkoholfri brudskål för vuxna+barn

Alkobrudskål är fixad men jag funderar över den alkoholfria.. den ska passa barn i olika åldrar samt vuxna som inte dricker alkohol, gravida mf.. 

Nyckelord enkelt enkelt enkelt, hade tänkt bål men har ångrat mig, vill ha färdigt i flaska som bara hälls upp och inget extra (kanske tråkigt men så är det)..

Mina förslag:

Mousserande Jordgubsvin fr systemet (har aldrig testat själv men många verkar gilla det?)
    Pommac (känns det för nyår?)

Där är liksom mina ideer slut, jag är ganska kass på mat och dryck jag erkänner ;D

• Svar på tråden Alkoholfri brudskål för vuxna+barn
  • Pinkgrape

Mitt förslag - Äppelcider! (eller "dryck med ciderkaraktär" som de kallar det) Köper ni själva, gå på Coop och köp deras egen. Billigt och supergott :D Alkoholfri alltså..

Jag dricker själv inte alkohol och jag riktigt kräks av dessa alkolholfria viner, mousserande och vanliga. Pommac känns faktiskt just nyår för mig :P haha

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Margaux

Musserande jordgubbsvin hade varit helt oaktuellt för mig... men gärna cider!
    En god färskpressad äppelmust är också ett jättebra alternativ!

• Aniara4

Det finns ju alkoholfri "dryck med ciderkaraktär" i en mängd smaker, vi har köpt ett par flaskor med rabarbersmak för det låter gott!

• izredam

Vad det gäller jordgubbsvinet så är det jättegott, men om ni har jordgubbsallergiker på bröllopet (jag är allergisk och vi kommer ha ett par tre till som är allergiska, som inte är släkt med varandra - så det kan ju inte vara så ovanligt) - jag höll på att sluta på akuten efter ett glas sån när jag provade den...

• Future Mrs S

cider hade jag inte ens tänkt på, ni märker jag är riktigt dålig på mat&dryck! :D Men brukar barn dricka cider? :)

Ingen har uppegett någon allergi mot jordgubbar men dom kanske iofs inte tänker på det när vi gifter oss i november? ;D 

• Pinkgrape

Min dotter är 4,5år och hon tycker det är jättegott :) Alla andra barn (2-12år) vi haft hemma på middag har också druckit med god aptit :P De vänner jag har som inte heller dricker alkohol, väljer också "dryck med ciderkaraktär" till festligare tillfällen :)

• Future Mrs S
    Pinkgrape skrev 2011-08-19 13:00:09 följande:
    Min dotter är 4,5år och hon tycker det är jättegott :) Alla andra barn (2-12år) vi haft hemma på middag har också druckit med god aptit :P De vänner jag har som inte heller dricker alkohol, väljer också "dryck med ciderkaraktär" till festligare tillfällen :)
    Åhh va bra! :D Då kör vi på det!!! Det blir toppen :D
  • izredam
    Future Mrs S skrev 2011-08-19 12:56:50 följande:
    cider hade jag inte ens tänkt på, ni märker jag är riktigt dålig på mat&dryck! :D Men brukar barn dricka cider? :)

Ingen har uppegett någon allergi mot jordgubbar men dom kanske iofs inte tänker på det när vi gifter oss i november? ;D 
    Jag vet inte, jag brukar alltid vara noga med att påpeka det då folk gärna har jordgubbsmousse och så i tårtor och det är vanligt i efterrätter också.
  • Pinkgrape

Haha jag känner mig.. ja, inte helt opartiskt i frågan, då det är min absoluta favoritdryck :P Jag tror dock att det blir ett bra val faktiskt :)

Vi hade vår brudskål i enbart äppelcider med ett hallon i. Det fick stå så en liten stund, så smakade det hallon blandat med äpple och bubblade väldigt lagom + det blev en underbar rosa-aktig färg (matchade ju färgtemat haha) :P Vi hade dock äppelcider med alkohol till majoriteten av gästerna och alkoholfri till mig och dottern (+ ett par till som skulle köra under kvällen) :P haha

Vi visste att flera av gästerna, inklusive vi brudparet, inte gillar vin (inte mousserande heller), så därför valde vi bort det  helt :)

• Future Mrs S
    Pinkgrape skrev 2011-08-19 13:08:24 följande:
    Haha jag känner mig.. ja, inte helt opartiskt i frågan, då det är min absoluta favoritdryck :P Jag tror dock att det blir ett bra val faktiskt :)

Vi hade vår brudskål i enbart äppelcider med ett hallon i. Det fick stå så en liten stund, så smakade det hallon blandat med äpple och bubblade väldigt lagom + det blev en underbar rosa-aktig färg (matchade ju färgtemat haha) :P Vi hade dock äppelcider med alkohol till majoriteten av gästerna och alkoholfri till mig och dottern (+ ett par till som skulle köra under kvällen) :P haha

Vi visste att flera av gästerna, inklusive vi brudparet, inte gillar vin (inte mousserande heller), så därför valde vi bort det  helt :)
    Jag funderade på om vi skulle ha hallon eller något i men vi gifter oss i november och då brukar väl inte färska bär vara någon höjdare? frysta kanske funkar? jag som inte skulle krångla ;D

Gör mig inte nervös nu haha.. dom får drick vinet och se glada ut ;D hahaha det är mest barnen+dom gravida jag oroar mig för ;D 
  • Margaux

Jag är också allergisk mot jordgubbar......

• bumbibjörn

Jag skulle strunta i att ha i hallon om du vill ha det enkelt. Festliga glas typ champanj och så cider blir festligt!

• Future Mrs S
    bumbibjörn skrev 2011-08-19 13:29:07 följande:
    Jag skulle strunta i att ha i hallon om du vill ha det enkelt. Festliga glas typ champanj och så cider blir festligt!
    Ja det kanske blir bra så.. har köpt champangeglas så det kommer nog se festligt ut ändå.. :D
  • Pinkgrape

Ja, herregud, inte behöver man ha något i :) Det visste vi inte ens om, utan det var något som personalen på hotellet ordnade och blev som ett plus i kanten bara :)

(Annars finns ju de styckfrysta bären i affären ;P haha)

• Vichy

Systemet har en annan god dryck med ciderkaraktär:

Peach Pearl

Svin god. och inte så söt som man kan tänka sig. Den har också champangekork för den festliga känslan :) 

Vill man annars bara han en god "cider" så säljer IOGT-NOT en Flädercider som heter GT-dricka! (Den säljes också i vissa matbutiker i Värmland)
    Man kan känna igen den på att ångfartyget Freja af Fryken pryder dess framsida!

Jag skulle säga att den smaka annorlunda än andra fläderciders. Mycket godare! (Och då gillar jag flädercider i allmänhet :) ) 

Svar på tråden Alkoholfri brudskål för vuxna+barn