• lilja
    Äldre 19 Aug 10:39
    5229 visningar
    29 svar
    29
    5229

    I vad åker ni från kyrkan till festen?

    Ja, som rubriken lyder, i vad åker ni från kyrkan till festen?
    Får ni tillgång till bilen hela förmiddagen fram till festen? Vad betalar ni?

    Min sambo kom hem och berättade att han hade fixat bil till vår dag. En vit limousine.
    Vad tycker ni, funkar det? Eller är det lite tacky??
    Synpunkter, tack!


    * 21 juli 2012 *
  • Svar på tråden I vad åker ni från kyrkan till festen?
  • Theres­e142
    Äldre 19 Aug 11:01
    #1

    Vi kommer att i äka i en pimpad bil från kyrkan och sen kommer vi att åka till en båtbrygga och komma in med en större båt till festlokalens brygga.. lite nervös att jag kommer få göra en "flying bride", måtte mannen min orka ta emot mig när jag hoppar från båten till bryggan :)

  • Pinkgr­ape
    Äldre 19 Aug 12:52
    #2

    Vi åkte en jättefin Buick -52 i orginalskick :D Vi åkte från kyrkan till fotograferingen och sedan till festlokalen. Det kostade oss inget, men det är min systers sambos pappa som äger bilen.

    Likadan som på denna bilden



     


    Här är vi och bilen, inte bästa bilden men :P



    Vi hade aldrig valt limousine eller sportbil osv, för det passar inte oss. Någon annan skulle aldrig valt en veteranare. Någon väljer cykel och andra skulle inte ens tänka tanken. Ni måste ju utgå från er vilja, tankar och drömmar. Vad passar er? Är det en vit limousine, så ska ni åka det! :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 19 Aug 12:55
    #3


    Tadaa! Notera att den har samma registreringsnummer som Kalle Ankas bil! :D(iaf siffrorna)
  • förlov­adflic­ka
    Äldre 19 Aug 12:56
    #4

    (Vi har bilen nästan hela dagen, från fotograferingen till bröllopsmiddagen och sedan åker ägaren iväg med den. Får låna den av en gammal lärare som jag inte ens haft i något ämne- snälla människa!!! :D)


  • lilja
    Äldre 19 Aug 16:40
    #5
    Pinkgrape skrev 2011-08-19 12:52:11 följande:

    Vi hade aldrig valt limousine eller sportbil osv, för det passar inte oss. Någon annan skulle aldrig valt en veteranare. Någon väljer cykel och andra skulle inte ens tänka tanken. Ni måste ju utgå från er vilja, tankar och drömmar. Vad passar er? Är det en vit limousine, så ska ni åka det! :)


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Så sant! Var kanske inte den bil jag hade tänkt åka i första hand, men när sambon kom hem och glatt berättade att han fixat kärra till bröllopet så kändes nog ganska bra ändå. Speciellt för att han tog intiativet till det.
    Barnen kommer nog tycka det är skithäftigt!
    Men man är ju lättpåverkad när någon annan slänger ur sig en kommentar...
    * 21 juli 2012 *
  • Lisa20­1109
    Äldre 19 Aug 18:08
    #6
    http://www.uniquecarsandparts.com.au

    Sambon tyckte att det var så extremt dyrt med alla hysbildar så kan önskade att vi ska åka med fotografens volvo 140. Så, så blir det! Kommer att pyntas med rosetter och heinze-konserver (för dom är ju så grymt snygga)
     
  • Lisa20­1109
    Äldre 19 Aug 18:09
    #7

    många slarvfel i texten, hoppas ni förstår ändå

  • Aniara­4
    Äldre 19 Aug 19:03
    #8

    Funderade på limousine, men sen hittade vi den här:



    Vi tar en liten extra åktur så att vi kan lämna kyrkan först men komma till festen sist. Och så får vi njuta lite också och inte bara åka från A till B!
  • EA83
    Äldre 19 Aug 19:43
    #9

    Vi kommer åka vit limmo också. Mest för att vi gifter oss på hösten och andra alternativ står nog på förvaring tills sommarmånaderna =)


     


    Först kännde jag NEJ NEJ till limmo, men sen varför inte! :D + att chaffisen fotar =)

  • durras­flikka
    Äldre 19 Aug 19:58
    #10

    Min sambo vill ha en vit limousine, min dröm dock är häst och vagn då jag är en hästtjej. Men det är lite svårt när festen kanske blir 30-40 min med bil (på motorväg) från kyrkan.


Svar på tråden I vad åker ni från kyrkan till festen?