• queenelin

Bordsplacering - hur visa i lokalen?

Kära blivande brudar och brudgummar

Ni som har tänkt att displaya bordsplaceringen på skyltar eller liknande i festlokalen, hur har ni tänkt göra detta? Vilka material, form och stil kör ni på? Någon som har en färdig produkt att visa?

Vi kommer inte att ha några festprogram, tror jag, utan kommer att sätta upp bordsplaceringen på något sätt i lokalen. Vi kommer att ha ett E-format bord och ungefär 65 gäster.

Kom med MÅNGA idéer! Och gärna bilder!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-21 21:51
    Ni behöver inte bry er om att möta mina behov, jag vill höra hur NI har tänkt/gjort. Bry er inte om mina förutsättningar, jag ville bara tala om den ändå, men inspiration är det jag behöver mest!

• Svar på tråden Bordsplacering - hur visa i lokalen?
  • Fru Kopparskiöld

Hej,
    Vi kommer att ha festprogram med bordsplacering där, men kommer förmodligen printa ut en A3 som vi hänger upp på dörren in till middagen. Vi har också E-format bord.
    Den är ej printad och klar än så kan tyvärr ej visa.

När gifter ni er?

• queenelin
    Fam Lundqvist skrev 2011-08-19 10:04:21 följande:

Hej,
    Vi kommer att ha festprogram med bordsplacering där, men kommer förmodligen printa ut en A3 som vi hänger upp på dörren in till middagen. Vi har också E-format bord.
    Den är ej printad och klar än så kan tyvärr ej visa.

När gifter ni er?

Den 8 oktober, så det är ganska snart! Jag har också tänkt att man kanske kan göra något snitsigt i InDesign och skriva ut på A3, men tror du att det är tillräckligt stort? Vill man ha något större eller ska men helt enkelt köra på fler exemplar uppsatta på fler ställen?
  • Pinkgrape

Jag gjorde en väldigt enkel. Vi köpte kilramar med bomullsduk på Clas Ohlson, www.clasohlson.se/Product/Product.aspx och på det limmade jag ett stort papper i temafärg. Klippte ut bord, skrev namnen och dekorerade lite med sidenband och organzaband. Vi ställde sedan tavlan vid ingången till festlokalen på ett staffli.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • queenelin
    Pinkgrape skrev 2011-08-19 12:57:50 följande:
    Jag gjorde en väldigt enkel. Vi köpte kilramar med bomullsduk på Clas Ohlson, www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=164... och på det limmade jag ett stort papper i temafärg. Klippte ut bord, skrev namnen och dekorerade lite med sidenband och organzaband. Vi ställde sedan tavlan vid ingången till festlokalen på ett staffli.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tack för tipset! Det var ju stort och bra!
  • Fru Kopparskiöld
    queenelin skrev 2011-08-19 10:18:32 följande:
    Den 8 oktober, så det är ganska snart! Jag har också tänkt att man kanske kan göra något snitsigt i InDesign och skriva ut på A3, men tror du att det är tillräckligt stort? Vill man ha något större eller ska men helt enkelt köra på fler exemplar uppsatta på fler ställen?
    Hm..ja du, jag känner att det får bli lagom stort helt enkelt Skrattande
Svar på tråden Bordsplacering - hur visa i lokalen?