Frågan ang. festlokal-bokning/Betalning i förväg
Hej!
jag har en kort fråga som ni kanske kan hjälper mig med - igår fick vi bokningskontraktet från festlokalen. Jag visste att de vill ha en visst summa i förväg, det är helt ok men så står det på pappret att de vill ha nästan 10000sek NU (hela festen går på circa 90T) och 75% av summan 14 dagar INNAN själva festen? Vi kommer gifta oss i juni så det är ju väldigt tidigt???
Är det vanligt???? Jag menar, jag är inte från Sverige, men hemma hos mig så betalar man lite i förskott och sedan stora summan EFTER festen (på restaurangen betaler man ju inte heller innan man har fått maten?)
Dessutom fanns det inga detaijer om vad som ingår i paketpriset. Typ, det står att blomsterdekorationen ingår men jag har ingen aning om jag får beställa vad som helst eller om det finns nåt max-pris osv.
Jag är lite missnjöd, vi kommer ju betala jätte mycket pengar för festen och måste dessutom organisera allt från utlandet - då måste jag kunna lita totalt på folk där!
Jag skickade ett mejl nu men är nästan på väg att tacka nej . Men då blir det inget bröllop i Sverige fast vi berättade det redan till några vänner Tycker att det är lite pinsamt att baka med hela planeringen.
Kanske finns det nån som kan berätta om deras regler är okej eller lite konstiga? Tack!