• Annooo

    Ranunkler & engleska buskrosor när får man tag på dom?

    Vill så gärna ha dessa i min brudbukett & hoppas verkligen dom finns att få tag på till vår/sommaren. Någon som vet? :)

    Så tacksam för svar! / Annoo..

  • Svar på tråden Ranunkler & engleska buskrosor när får man tag på dom?
  • JNT

    Ranunklar ska inte vara något probleem, de finns för det mesta redan innan jul till juni ungefär. Engelska buskrosor är jag inte så säker på... Men i stort sett alla sorters blommor går ju få tag i året om, det handlar bara om att de kostar så mycket mer när de inte är i säsong!

  • brideo

    Vill också ha ranunklar i min bukett. De är så otroligt vackra. Gifter oss 30 juni nästa år, hoppas ranunklar fortfarande finns då...

  • Annooo

    Åh så bra!! :)
    Vi kommer gifta oss den 26 maj eller 2 juni dock inte helt bestämt ännu men något av dom blir det!
    Så hoppas verkligen dom finns då & lika så pioner :)

  • Ninja

    Ranunkler har säsong tidig vår till ungefär juni i sverige. Buskrosor skulle jag tro från juni och framåt. Men en bra florist kan få tag på det mesta året runt, det är bara en prisfråga - som allt annat när det gäller bröllop!

  • passionsblomman

    När du talar om buskrosor, antar jag att du nog menar den typ av rosor som bla David Austinrosorna är. Det är en specialbeställningsvara som du kan göra året om så vitt jag vet, men de kostar en bra slant. Ranunkler är tidigare än Pioner, men bör fortfarande finnas tidigt i juni. Pioner finns i juni.

    Det stämmer som Ninja säger, att om priset inte är något hinder, kan man ofta få tag på sorter som inte är i säsong, men ibland går det trots allt inte, och då behöver man vara öppen för alternativ och kunna tänka om.


    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • 20th century fox

    ang buskrosor så finns de vår sommar så du behöver inte oroa dig :) David Austen rosor finns i princip året runt men de kan sklija sig under säsongen. Vissa rosor är som små russin i maj och sen när du beställer samma ros i augusti är den jättestor och fin för den är mer i säsong då.

Svar på tråden Ranunkler & engleska buskrosor när får man tag på dom?