• happy87

    Hjälp! 1årig bröllopsdag SNART, present till maken?!

    Som rubriken lyder, den första bröllopsdagen närmar sig med stormsteg, men jag har ingen aning om vad jag kan tänkas ge min underbara man på denna dag. Alla typer av smycken är utesluet för sånt gillar han inte! Vill ju att det ska vara något speciellt, inte nåt som man lika gärna kunde köpa till födelsedagen, men VAD? Alla tips välkomnas varmt =)

  • Svar på tråden Hjälp! 1årig bröllopsdag SNART, present till maken?!
  • Vickymb

    Samma här...ingen jävla aning om vad jag ska köpa...tre veckor kvar och jag är helt lost =(

  • Snigel Bee

    Jahapp! Då var vi tre stycken då som har lite stress! :S Har inte heller någon som helst aning vad ja skulle kunna köpa. Han är inte direkt den lättaste att köpa till heller!  När har ni ettårsdagen? Våran är 11e sep!

  • andersson1970

    Mys-weekend? Hotell med övernattning och middag?

  • förlovadflicka

    Du kanske kan ta trash the dress-kort? Jag tänker överraska min man på bröllopsdagarna med att klä ut mig till brud igen utan att han märker det ^^

  • Snigel Bee
    förlovadflicka skrev 2011-08-18 15:43:56 följande:
    Du kanske kan ta trash the dress-kort? Jag tänker överraska min man på bröllopsdagarna med att klä ut mig till brud igen utan att han märker det ^^
    För dyr klänning för det! :S hehe
  • Kattpoet

    Min fick ett frukost set med mugg och skål,  han behövde det och  han blev glad för det och sedan gjorde jag hans favorit frukost.

  • Hvidbrud

    Det är ju bomull-bröllopsdag. 1år. Ge något vackert i bomull tex sängsätt i egyåtosk bomull med era initsialer broderade på, eller en vacker skjorta eller något annat i just bomull- gör det öite lättare och lite roligare att försöka komma på något bra varje år!

  • Kattpoet

    Jag glömde bort en sak, han fick en tshirt med!  

  • Hvidbrud

    1 år Bomullsbröllop 2 år Pappersbröllop 3 år Läderbröllop 4 år Blomsterbröllop 5 år Träbröllop 6 år Sockerbröllop 7 år Ullbröllop 8 år Bronsbröllop 9 år Pilbröllop 10 år Tennbröllop 11 år Stålbröllop 12 år Silkesbröllop 12½ år Kopparbröllop 13 år Knypplingsbröllop 14 år Elfenbensbröllop 15 år Kristallbröllop 20 år Porslinsbröllop 25 år Silverbröllop 30 år Pärlbröllop 35 år Korallbröllop 40 år Rubinbröllop 45 år Safirbröllop 50 år Guldbröllop 55 år Smaragdbröllop 60 år Diamantbröllop 65 år Krondiamantbröllop 70 år Järnbröllop 75 år Atombröllop

  • andersson1970
    Kattpoet skrev 2011-08-18 16:28:01 följande:
    Min fick ett frukost set med mugg och skål,  han behövde det och  han blev glad för det och sedan gjorde jag hans favorit frukost.
    Så är min stil oxå. Det är de små tingen som gör det eller det man gör tillsammans.
  • Kattpoet

    Ja och när både han och jag har våran födelsedag så nära på, min är samma som bröllopsdagen har man ju inte råd med  4 stycken grandiosa presenter, det bättre att ge smått och uppskattat.

  • andersson1970
    Kattpoet skrev 2011-08-18 18:14:06 följande:
    Ja och när både han och jag har våran födelsedag så nära på, min är samma som bröllopsdagen har man ju inte råd med  4 stycken grandiosa presenter, det bättre att ge smått och uppskattat.
    Ja klart, hade man haft råd hade jag ju köpt månen till honom. Kanske solen oxå om han varit riktigt snäll.
    Nä men jag är väl en sådan att jag avskyr att köpa presenter bara för att...kommer jag däremot på DEN PRESENTEN så är det bonus och allt känns genast roligare. Men jag tycker det är sällan man kommer på det där extra. En present som ÄR han. Att då anstränga sig lite extra i vardagen istället, och göra nåt mys är speciellt. För då vet jag att han vet, att jag lagt tid o eftertanke på just honom. Precis sådant jag uppskattar själv.
  • Kattpoet

    Solen ägs av en spanjorska, vem hon har köpt den av vet jag ej.

     

  • Vickymb
    Hvidbrud skrev 2011-08-18 17:30:46 följande:
    Det är ju bomull-bröllopsdag. 1år. Ge något vackert i bomull tex sängsätt i egyåtosk bomull med era initsialer broderade på, eller en vacker skjorta eller något annat i just bomull- gör det öite lättare och lite roligare att försöka komma på något bra varje år!
    Kaon...det blir nog en bomullspresent till maken på 1 års dagen den 4 september =)
Svar på tråden Hjälp! 1årig bröllopsdag SNART, present till maken?!