• Januaribruden

Hjälp! Jag behöver tips på ringbutiker på nätet!

Jag är på jakt efter min vigselring och vet ungefär hur jag vill ha den. Kruxet är att jag vill att den ska matcha min förlovningsring på höjden och den är ovanligt låg... Har letat runt massor men de är ofta för höga eller för dyra...
    Den ska vara i vitguld med ca 15 st små diamanter på rad.
    Har bla. kikat på ringbutiken.se, diamondcenter.net, kaplans.se
    Jag vill gärna kolla fler sidor så kom med tips! Berätta gärna om du har handlat på sidan själv, känns bättre OM jag skulle beställa därifrån sen :)
    Tack på förhand!

• Svar på tråden Hjälp! Jag behöver tips på ringbutiker på nätet!
  • Challan

Vi har beställt på vigselbutiken.se och är än så länge väldigt nöjda. Har inte fått ringarna än, men servicevilja och information har varit väldigt bra. Man vill ju gärna kunna fråga och få så mycket info som möjligt när man beställer över nätet.
    De hade inte exakt en sån ring jag ville ha, med mått och så, men de kan specialtillverka ring till dig. Jag tittade ut en ring jag tyckte var fin och mailade sen och förklarade vilka ändringar jag ville göra. Jag ändrade höjden, bredden och antalet stenar. Så de kanske skulle kunna vara något även du kan göra...?

Lycka till!

• Pernillaaa

Jag kan rekommendera "min" guldsmed. Han har en internetbutik där han visserligen mest riktat in sig på dräktsmycken, men han ska göra våra förlovningsringar och min vigselring som jag specialbeställt. Han gillar att få göra efter önskemål och ligger bra till i pris. Mina ringar kommer ha en tjocklek på 1.4mm och då kommer jag ha en hel del diamanter i vigselringen också :). www.smycket.se Han har även butik utanför Halmstad om du har nära dit. Kan annars rekommendera vigselbutiken.se De gör också beställningar efter önskemål och har inga problem med att göra "tunna" ringar. Var där för 1½månad sedan och tittade och frågade runt.

• andersson1970

www.jempguld.se
    Har bara köpt förlovningsring, men blev mkt väl bemött. Snabb service & på ett personligt litet kort skickade han med lyckönskningar.

• Styrka

Kan verkligen rekommendera www.kodega.se! Om du ser en snartlik modell där, gör de ändringar gratis! Du kan säkert ändra höjden oxå så att du får en tunnare ring. Man kan ändra bredd, höjd, metall, antal, storlek och kvalitet på stenarna, inga problem alls! De håller verkligt bra kontakt både före och under produktion, och även efter man fått ringarna, ifall man skulle ha några frågor. Superkunniga och trevliga och nogranna, och dessutom mycket bra priser och ett fantastiskt sortiment! Jag har bara bra saker att säga om Kodega!

• Januaribruden
    Styrka skrev 2011-08-18 09:26:12 följande:
    Kan verkligen rekommendera www.kodega.se! Om du ser en snartlik modell där, gör de ändringar gratis! Du kan säkert ändra höjden oxå så att du får en tunnare ring. Man kan ändra bredd, höjd, metall, antal, storlek och kvalitet på stenarna, inga problem alls! De håller verkligt bra kontakt både före och under produktion, och även efter man fått ringarna, ifall man skulle ha några frågor. Superkunniga och trevliga och nogranna, och dessutom mycket bra priser och ett fantastiskt sortiment! Jag har bara bra saker att säga om Kodega!
    Kodega var en underbar sida! Men de ringarna jag vill ha kostar dubbelt så mycket än vad jag har råd med :(
  • 2 0 1 2

Ett tips är att söka på Ebay med sökord "eternity".

• Styrka
    Januaribruden skrev 2011-08-18 19:36:05 följande:
    Kodega var en underbar sida! Men de ringarna jag vill ha kostar dubbelt så mycket än vad jag har råd med :(
    Prova att gå ned  i storlek eller kvalitet på stenarna då? Eller byta ut vitguld mot palladium? skulle i alla fall föredra palladium framför vitguld, men du kanske vill ha vanligt rödguld?

www.fredberg.dk har annars billiga ringar, men lite lägre karat, kanske det kan vara nåt?
    Det är iofs dyrare än de flesta andra på 18K guld/vitguld och palladium 950.
  • Januaribruden
    2 0 1 2 skrev 2011-08-18 22:02:53 följande:
    Ett tips är att söka på Ebay med sökord "eternity".
    Jag har kikat på ebay i nåfra dagar nu men tror inte att jag vågar beställa en ring med diamanter tyvärr. Känns för läskigt. Men tack för tipset!
Svar på tråden Hjälp! Jag behöver tips på ringbutiker på nätet!