• Mandelmassa

Litet Stockholmsbröllop!?

Hej!

Är det någon som har tips på något bra ställe för ett litet bröllop? Alla restauranger/hotell/slott mm verkar vara för minst 50 pers, men vi är högst 30, närmare 20 pers...

Vi tänkte ha borgerlig vigsel, gärna utomhus vid havet och sen ha en mysig familjemiddag. Vart hän?

• Svar på tråden Litet Stockholmsbröllop!?
  • Thinkerbelle

Vet at Haringe Slott har små matsaler for mindre selskap! Omgivelsene er iallefall flotte, og dere får sitte for dere selv:)

• Krystal

Ja...lite sådana tips skulle vara kul..
    Det kanske blir att m2b och jag har vårt bröllop här nästa år. Ca 45-50 personer, utomhus (men inte borgligt) och med en middag efteråt...

• Charlotta 1

Smådalarö Gård har en liten jätte fin matsal för typ 30 personer. Dock svår att boka på en lördag under sommaren.

• ElinFalk85

enskede världshus där vi ska vara har minimun 20 pers =)

• Fröken Emma

Vart bor ni? Finns ju mssa gårdar och världhus runt om. Kanske lite roligt ändå med nått som förknippas med er eller er bostadsort mm.

• LoppanV

Den finaste lokalen i centrala Stockholm tycker jag är skridskopaviljongen på kastellholmen. Är perfekt för mindre sällskap och skulle det regna så kan man alltid ha vigseln på övervåningen i samma hus. Lokalen drivs av hotel skeppsholmen så gå in på deras hemsida. Här är en direktlänk www.hotelskeppsholmen.se/page.asp jag har själv varit där på en fest och lokalen är så fin!

• Krystal

Oj över 17.ooo -: ENDAST i lokalhyra, där skulle över halva våran budget försvinna i ett nafs...och utöver det mat för ev. 45 gäster skulle gå lös på ytterligare 23.000 :-..... He he..nä..lite över våran prisklass kanske

• LoppanV

Jo visst är det dyrt men det är väl de flesta ställena i centrala Stockholm. Beställer du bröllopspaketet för fler än 20 personer så ingår ju dessutom lokalhyran. Står om man går in på bröllopsfliken :) Det kostar att ligga på topp :p

• Mandelmassa

Tack för tipsen!

Har även blivit tipsad om Stallmästargården och så finns Stadshuskällaren om man gifter sig i Stadshuset.
    Hittade även ett ställe som heter Hotell J i Nacka strand som verkar rätt trevligt. Det bästa är nog att skicka förfrågningar till olika ställen för att få en prisuppfattning. Vi har en rätt snäv budget men det behöver ju inte betyda tråkigt bröllop :)

• Moemoe

Måste få tipsa om Nyckelvikens herrgård i Nacka, det är så himlans fint där! En av deras lokaler heter "Sjövillan" och ligger vid vattnet. Man kan ta med egen mat och dryck, men jag tror att det kan fixa det också om man vill. Vi hade vår fest på Nyckelviken (dock på Stora Nyckelviken) och det är jätte fint och var super bra service! Finns möjlighet till vigsel där också om man vill. www.nyckelviken.com/festvaning/

Kärlek!
  • Fröken Emma
    Mandelmassa skrev 2011-08-21 12:49:15 följande:
    Tack för tipsen!

Har även blivit tipsad om Stallmästargården och så finns Stadshuskällaren om man gifter sig i Stadshuset.
    Hittade även ett ställe som heter Hotell J i Nacka strand som verkar rätt trevligt. Det bästa är nog att skicka förfrågningar till olika ställen för att få en prisuppfattning. Vi har en rätt snäv budget men det behöver ju inte betyda tråkigt bröllop :)
    Resturang J är ett underbart gott och trevligt ställe!!
    100 meter från hotellet precis vid vattenbrynet. O lyxigt! Det går båt direkt till deras brygga, gör det lite mer romantiskt än att åka bil kanske ;)

Ska ni dit nån gång bara så där rekomenderar jag deras sniglar!!!!
Svar på tråden Litet Stockholmsbröllop!?