• lurpan

Vad gör vi nu?!!

Vi har bokat kyrka till nästa sommar och hade en festlokal i tankarna.
    MEN när jag ringer dit nu på morgonen så är den bokad just den helgen som vi gifter oss!!
    Och i den här stan haglar det inte direkt med festlokal-alternativ så nu vet vi inte alls vad vi ska göra...

Ska vi byta datum för giftemålet?
    "Nöja" oss med en fulare och dyrare lokal som vi inte alls gillar?

Usch, nu tappade jag helt sugen känner jag. Vill bara lägga mig ner och grina. :( :( :( 

• Svar på tråden Vad gör vi nu?!!
  • Aniara4

Se så, inte lägga dig ner och grina!! Det löser inga problem!

Fråga festlokalen om det finns ett annat datum ledigt. Sen ringer du kyrkan och frågar om den är ledig den dagen. Om inte får du börja leta efter andra lokaler. Om det inte finns så många går det åtminstone snabbt att gå igenom dem och få en överblick, fatta vilken oöverskådlig djungel det är att välja lokal i Stockholm!

Lycka till!

• Mariamilena80

Det var lika för oss.. men vi körde på och letade som galna. Å det dök upp en lokal, dyrare med så fin och bättre läge. Så ge inte upp.

• lurpan

Vi bor i en inte allt för stor stad så det finns inte så mkt möjligheter om man inte är villig att resa x antal mil, och det vill vi inte. 
    Funderar nu starkt på att byta datum, fast just det här datumet är speciellt för mig så jag vill egentligen inte, men samtidigt måste vi ju ha en lokal och fira på oxå.
    Suck suck suck!! 

• Chicita

Vad har ni för alternativ?

Kan ni ha trädgårdsfest? (om inte ni själva har hus så kanske nån ni känner har)
    Kan ni låna / hyra en lada och ha festen där?

Hur viktig är själva festen?
    Kan ni ha någon mindre mottagnin med alla efter bröllopet i församlingshemmet och sen äta middag med de närmaste på en restaurang efteråt?

Ta ett djupt andetag och börja fundera på alternativ.
    Det finns alltid alternativ även om det inte känns så från början.

Svar på tråden Vad gör vi nu?!!