• Mariamilena80

    Vid spöregn?

    Ni som gift er och det regnade hela dagen. Hur blev det då med fotograferingen??

  • Svar på tråden Vid spöregn?
  • KlaraV89

    Vart gifter du dig? Är det i Sthlm kan man åka till tex Stadshuset och få fina bilder under tak.

  • Chicita

    Har inte hunnit gifta mig än, men har varit på en del bröllop där det regnade.

    Fotograferna är ofta vana vid sådant och brukar vara rätt kreativa.
    Dels går en del att lösa med paraplyer, det kan bli mysiga och fina bilder...
    Sen kan man alltid hitta portöppningar som är vackra (exempelvis vid ingången till kyrkan där ni kommer under tak) det brukar också vara rätt torrt under träd, så man kan hålla sig under ett sånt en liten stund och hinna ta massa kort...

  • Mariamilena80
    KlaraV89 skrev 2011-08-16 11:28:25 följande:
    Vart gifter du dig? Är det i Sthlm kan man åka till tex Stadshuset och få fina bilder under tak.
    Gävle=)
  • Mariamilena80
    Chicita skrev 2011-08-16 11:41:08 följande:
    Har inte hunnit gifta mig än, men har varit på en del bröllop där det regnade.

    Fotograferna är ofta vana vid sådant och brukar vara rätt kreativa.
    Dels går en del att lösa med paraplyer, det kan bli mysiga och fina bilder...
    Sen kan man alltid hitta portöppningar som är vackra (exempelvis vid ingången till kyrkan där ni kommer under tak) det brukar också vara rätt torrt under träd, så man kan hålla sig under ett sånt en liten stund och hinna ta massa kort...
    Vi har en väldigt ung fotograf som inte har så mycket erfarenhet, så det kanske kan vara bra med lite egna tips att komma med.
  • Chicita
    Mariamilena80 skrev 2011-08-16 12:34:58 följande:
    Vi har en väldigt ung fotograf som inte har så mycket erfarenhet, så det kanske kan vara bra med lite egna tips att komma med.
    Jo det är klart...
    Men försök hitta torra platser bara. Fotografen får ju klä sig så denne tål regn och lägga plast över kameran eller nåt. Men huvudsaken är ju att ni inte blir dyngsura.
    Ljuset en regning dag kan vara finare än om det är soligt. Så regn är inte alltid negativt Glad

    Har ni inte konserthuset som är rätt vackert också i Gävle?
    Annars finns det säkert fina ställen där ni ska vara där ni kan vara relativt torrskodda under den tid det tar med fotograferingen
  • Mariamilena80
    Chicita skrev 2011-08-16 12:43:17 följande:
    Jo det är klart...
    Men försök hitta torra platser bara. Fotografen får ju klä sig så denne tål regn och lägga plast över kameran eller nåt. Men huvudsaken är ju att ni inte blir dyngsura.
    Ljuset en regning dag kan vara finare än om det är soligt. Så regn är inte alltid negativt Glad

    Har ni inte konserthuset som är rätt vackert också i Gävle?
    Annars finns det säkert fina ställen där ni ska vara där ni kan vara relativt torrskodda under den tid det tar med fotograferingen
    Får fundera ut lite platser=)  Tack för tipsen.
  • Fotoborgen
    Mariamilena80 skrev 2011-08-16 09:46:57 följande:
    Ni som gift er och det regnade hela dagen. Hur blev det då med fotograferingen??
    Själv har jag ett vitt partytält som är lätt att fälla upp. Då kan det regna nästan hur mycket som helst. Sedan har jag även ett partytält som jag (fotografen) kan stå under.
    Visst, det blir lite krångligare att få regnskydd även för de externa blixtarna. Men vill man bestämt ha utomhusbilder är det en lösning som fungerar.
Svar på tråden Vid spöregn?