• Anonym

Vill gifta mig inom ett år, inte han...

Hej på er!

Jag och sambon förlovade oss för någon månad sedan. Innan förlovningen pratade vi om vår framtid, men nu i efterhand så inser jag att det till större delen var hans syn på vår framtid som kom fram. Det som kom fram var bl.a. att han inte ville jobba kvar på sin arbetsplats (och gör inte det längre, men har ett nytt och bättre jobb nu!), vill skaffa barn först vid 30-års ålder (vi båda är nu under 25), vill gifta sig om 2-3år osv.

Nu till mitt ”problem”, jag har drömmen att gifta mig inom ett år efter förlovningen, och att få tillökning i familjen skulle jag mer än gärna ha, men pga. sjukdom osv så måste jag planera i 2år. Så det är på dessa två punkter som skon klämmer.

Kan inte säga att jag ångrar förlovningen, men däremot önskar jag att jag hade varit smart nog att ha sagt vad jag egentligen ville och inte blundade för vad jag önskar. Jag vill prata med honom om bröllop och min dröm, men vill ha stöd från er om hur jag borde lägga fram det (främst giftermål) och även hur jag ska ställa mig till det hela. Egentligen så tror jag att han inte har någon ”dröm” utan mer tänker praktiskt med ekonomi osv.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-15 15:06
    Ser nu att styckeindelningen blev lite knasig!
  • Svar på tråden Vill gifta mig inom ett år, inte han...
  • Fröken Emma

Var bara ärlig!! Det kommer du längst på.
    Klychigt kanske men sant.

Ta fram alla argument om varför ni borde gifta er! Om hur du känner att du har blivit missförstådd. Ta fram och visa dina känslor på riktigt.
    Ta det när du har hela hans uppmärksam, inte efter ett bråk eller nån annan stor händelse, utan till middagen i kväll mm när ni har en bra diskution.
    Så får du höra hans riktiga argument.

Lycka till

• Anonym

På vilket sätt spelar det roll om ni gifter er inom ett år eller inom två år?

• Anonym

Jag ska försöka ta upp detta med honom till middagen ikväll som du sa (om det nu finns tillfälle)! Känns som en dum idé att inte säga vad jag har på hjärtat.

Att jag vill gifta mig inom ett år efter förlovning handlar lite om drömmen och synen på förlovning och giftemål som jag har haft under uppväxten och följt mig till vuxen ålder. Själv behöver jag inget stort och pampigt bröllop, och eftersom vår ekonomi inte är allt för stor (jag lärarstudent och han lärare) så skulle det inte vara ekonomiskt möjligt med något större heller.

Svar på tråden Vill gifta mig inom ett år, inte han...