• Nikkita

Festhäfte!

Jag har börjat fundera på hur man utformar ett festhäfte... Har aldrig varit på en bröllopsfest så har absolut ingen erfarenhet av vad man skriver & hur de ser ut Tungan ute 
    Finns det någon som har en bra mall på små häften (gärna långsmala på höjden) så att sidorna hamnar rätt?Som i så fall skulle kunna dela med sig av dem till mig?
    Det fungerar ju inte att bara skriva ut sidor & sen vika dem för då blir allt huller om buller... Är ingen direkt pysslare & har inget bra pogram på datorn som verkar fungera till detta!  

• Svar på tråden Festhäfte!
  • Emine

Hej!

Här är två länkar till olika typer av festprogram:

www.brollopsguiden.se/festen/festprogramverktyg/36

www.kortdesign.se/default.aspx

Vi använde oss av kortdesign.se, den var väldigt enkel.
    De har en guide till hemma utskrift som underlättar om ni har tänkt att skriva ut programmen hemma.
    Vi blev väldigt nöjda med resultatet.

Den ena är bara blanka ark (kortdesign) men den andra kan du välja bland olika designer.

Lycka till!

• Nikkita

Någon som kan visa bild på hur era häften ser ut? Skulle verkligen behöva lite hjälp... Vad skriver man i dem? Har hittat ett roligt bröllops ABC, tänkte skriva upp menyn. Vi ska INTE ha några allsånger för det är absolut inte vi, så vad kan man mer ha i festhäftet?

• Tiisa

Jag tyckte kortdesign var bra och lätt, MEN.. Jag har inte skrivit klart alla sidor, kommer det bli text på alla? jag har skrivit ca 6 st och när jag prövade att skriva ut och vika ihop dem så blev det en framsida, sedan två blanka blad, 2 blad med text, 2 blanka blad..osv..?

Svar på tråden Festhäfte!