• Nyckelpigan78

    Besviken.....!

    På vår bröllopsfest för 1 v sedan hade vi bjudit våra familjer. Vi var 32 personer totalt.
    Vi hade vigsel i Rådhuset, därefter bröllopsfest i lokal.
    Vi bjöd på buffé, som kostar 130:-/person..och hade inhandlat dricka för ca 6000:-.
    Därefter bjöd vi på kaffe och bröllopstårta.
    Kvällen avslutades med dans.
    Vi hade en riktigt trevlig och rolig fest så den är jag tacksam över.
    Men....
    Present? Jo, vi hade önskat oss pengar...vi fick presentkort på spa- vistelse för 6500:-...
    O detta var allt vi fick! Från våra föräldrar och syskon med familjer, alltså 5 familjer..
    Alltså, jag vill inte låta otacksam men....att våra föräldrar inte ville ge mer är för mig en gåta..
    Våra föräldrar är separerade o har ny respektive...min far, alltså brudens far gav 1000:- i present.....vi har inte fått en enda spänn i bidrag....och dom har väldigt bra ekonomi..
    Likaså min mans föräldrar, 1000:- var i present.....o dom har ännu bättre ekonomi....
    Att vi fick ca 1000:- av våra syskon har jag full förståelse för.
    Jag skulle nog inte lägga mer själv heller till mina syskon.

    Det jobbiga är att, när min syster gifter sig....då kommer hon säkert få både det ena o det andra...
    Vi har samma pappa men inte samma mamma.
    Då kommer jag inte kunna vara tyst med min besvikelse.

    hur har det varit för er andra med liknande sitiation?
    Är nyfiken!
    Jag kanske är världens mest otacksamma dotter!?

  • Svar på tråden Besviken.....!
  • Albatrossan

    Jag tycker det var mycket av syskonen att betala 1000, men kanske att det var lite lite av föräldrarna om de har det gott ställt. Kul dock att alla hade samlat till nåt gemensamt.

  • Dejli

    Vart har alla svar tagit vägen? Det var ju massor senast jag kollade... Eftersom TS avreggat sig och svaren tydligen inte föll varken TS eller BT i smaken så är det väl bättre att ta bort alltihop?

  • Helena Mikael

    Jag tycker det var snålt av föräldrarna! Dock inte av syskonen.
    Det är ju rätt vanligt att man får en del av sina föräldrar...

    Dock när din syster gifter sig tycker jag inte du ska utrycka din besvikelse.
    För det kommer dra ner din syster och det är inte hennes fel.

    Förstår din känsla, men ni fick ju ialla fall en härlig spa helg.

Svar på tråden Besviken.....!