• AlwaysAndForever2012

Billig brudklänning på nätet, men hur blir det med underkjol och sy upp?

Hej, jag sitter på nätet och kikar på bröllopsklänningar för att hitta billigare.men nåt jag blev fundersam på nu är det med underkjolar. det verkar inte finnas med i alla elle? måste man köpa till det då och hur dyrt blir det då tillslut och hur krångligt att hitta rätt?
    Ni som har beställt också, hur har det blivit med era mått? har ni ändrat och fixat hos nån annan som kan sy upp då?

• Svar på tråden Billig brudklänning på nätet, men hur blir det med underkjol och sy upp?
  • lana822

Tänk på att de flesta Kina klänningar måste ändras. Måttbeställd betyder inte att den kommer att passa dig perfekt. Hela kalaset kan kosta flera tusen.
    De flesta butiker har Rea just nu. Lite onödigt att bestlla på nätet, tycker jag. 

• Callie

Jag beställde en Kinaklänning och den satt perfekt. Beställde inte måttbeställd utan i storlek 36. Underkjol beställde jag på nätet via en svensk sida och den kostade 399 kr. Min klänning kostade 650 kr.

Beställ med snörning, det är det bästa rådet du kan få. Annars tror jag att de lyckas oftare med klänningar som följer standardmått, exempelvis så tror jag att de kan få svårt att få till klänningar om man har stor byst eller bak, men det är min egen personliga åsikt.

• AlwaysAndForever2012

Oj, verkligen två olika åsikter Både håller jag med om.. hmm, Jag fick nämligen barn för ett år sedan och gick då upp 36kg. men har gått ner 37 kg så är tillbaka in i stl 36.. MEN min mage är rätt rejäl. ska in och söka för problem med den. lite väl stel och stor. MEN jag kommer i stl 36 iaf. men därför kanske även snörning är bäst då jag ska kämpa med magen och ska gifta mig i februari?eller vad tror ni

Svar på tråden Billig brudklänning på nätet, men hur blir det med underkjol och sy upp?