• AlwaysAndForever2012

Vad brukar smink och håruppsättning ligga på? så jag kan jämföra och se om priserna är bra

Hej, jag håller på att kolla upp alla priser och får nästan magsår av vad dyrt allt är.
    har ingen aning om vad som är bra priser.
    kan ni skriva vad ert smink och hår och naglar gick på individuellt?
    är 650 för smink bra och 500kr/h för hår bra?

• Svar på tråden Vad brukar smink och håruppsättning ligga på? så jag kan jämföra och se om priserna är bra
  • Freakie

Bor i Malmö och fick betala 2300 för ett paket med smink och håruppsättning. Då ingick även provuppsättning och provsminkning på totalt 3 timmar.

• fruhgan

Jag/vi betalade totalt 6000 kr för sminkning,gelénaglar,håruppsättning (frisören kom till hotellet vi sov över på), två provuppsättningar, klippning,slingor och extensions.
    Frisören brukar ta 3500 kr för extensions, nagelterapeuten brukar ta 600 kr för gelénaglar,frisören brukar ta 1300 kr för klippning och slingor, sminkning brukar kosta 500 kr/timme + ev ersättning för resa, håruppsättning brukar vara 600 kr/timme + ev ersättning för resa och en provuppsättning brukar vara gratis, annars 150 kr/timme  för ytterligare provuppsättningar. Det skulle egentligen ha kostat 7200 kr med allt som ingick,men jag förhandlade lite om priset.

• Trivia

Vet att frisörerna här i stan tar 2500kr för en håruppsättning till bröllop. Smink har jag lite sämre koll på. Men mellan 500-1000kr skulle jag tro...

• durrasflikka
    fruhgan skrev 2011-08-13 20:25:29 följande:
    Jag/vi betalade totalt 6000 kr för sminkning,gelénaglar,håruppsättning (frisören kom till hotellet vi sov över på), två provuppsättningar, klippning,slingor och extensions.
    Frisören brukar ta 3500 kr för extensions, nagelterapeuten brukar ta 600 kr för gelénaglar,frisören brukar ta 1300 kr för klippning och slingor, sminkning brukar kosta 500 kr/timme + ev ersättning för resa, håruppsättning brukar vara 600 kr/timme + ev ersättning för resa och en provuppsättning brukar vara gratis, annars 150 kr/timme för ytterligare provuppsättningar. Det skulle egentligen ha kostat 7200 kr med allt som ingick,men jag förhandlade lite om priset.
    Hur länge satt du och blev sminkad och fick håret uppsatt?
  • ClaraH

Jag betalar 3.000:- för smink och hår för tärnan och hår för mig. Om jag velat ha smink för mig också hade kostat 1.000:- till.

• Aniara4

Jag betalar 2500:- för hår och smink. Hade tänkt lägga till en femhundring till och få naglar också, men nageltjejen var mammaledig. Rynkar på näsan Det beror nog mycket på var man bor, men 1150 låter som ett bra pris.

• fruhgan
    durrasflikka skrev 2011-08-13 20:39:37 följande:
    Hur länge satt du och blev sminkad och fick håret uppsatt?
    Nu när jag tänker efter så tog det nog 2 ½ timme totalt så det borde kanske kostat ännu mer än 7200 kr med reseersättning. Jag hade ju dock 2 provuppsättningar och det med samma frisör som klippte,slingade och gjorde mina extensions och hon är den frisör jag alltid går till så hon "kan" mitt hår.
  • Erika83

Jag kommer betala knappt 4000. Då ingår ett besök som är en konsultation, ett besök som är provuppsättning och själva besöket på bröllopsdagen samt sminkning.

• Winterfresh

Betalade 3500:- för hår och smink + konsultationen.
    Tärnan kostade 1500:- för hår, smin och konsultation.

• AlwaysAndForever2012

hmm, börjar fundera på hur min frissa tänkt egentligen, för när jag frågade så sa hon bara 500kr h..sen tänkte inte jag mer på det, men kom på nu att hur har hon med testa frissan eg..hmm..

• Juni2012

Där jag jobbar kostar uppsättning 1000 kr/h, smink ca 800 kr och naglar tar jag 700 för att göra.

• durrasflikka

Har hittat en salong i närheten med dessa priser när det gäller bröllop:

HÅR & MAKE UP 495KR / TIMME

NAGELFÖRLÄNGNING (fransk) 595KR

ÖGONFRANSFÖRLÄNGNING fr 500KR

MEN de gör ingen provsminkning eller provuppsättning. Man ska istället träffas ca 1 månad i förväg och diskutera hur man vill ha det. Har inte pratat med dem så mycket men vet inte om jag vågar utan provsminkning och uppsättning.

• Tiisa

Sminkar mig själv, annars skulle tjejen som kommer hem och fixar mitt hår ha 2700 kr för hår och smink, inkl. provomgång och att hon kom till mig båda gånger. Nu blir det bara 1700 för håret.

Gelenaglar med stenar på- 150 kr. En kompis till en kompis som gör :)

• majflicka
    durrasflikka skrev 2011-08-17 21:14:03 följande:

Har hittat en salong i närheten med dessa priser när det gäller bröllop:

HÅR & MAKE UP 495KR / TIMME

NAGELFÖRLÄNGNING (fransk) 595KR

ÖGONFRANSFÖRLÄNGNING fr 500KR

MEN de gör ingen provsminkning eller provuppsättning. Man ska istället träffas ca 1 månad i förväg och diskutera hur man vill ha det. Har inte pratat med dem så mycket men vet inte om jag vågar utan provsminkning och uppsättning.

Tror det är ganska vanligt att de inte gör ngn regelriktig provuppsättning, el iaf jag har fått höra det från flera ställen. Min frisör gör t ex inte de med motiveringen "det går aldrig att upprepa en frisyr exakt ", vet inte vad jag tycker om den motiveringen egentligen...knasigt kan jag känna men well well... För mig är det helt ok då jag inte ska ha ngn avancerad frisyr, jag vet vad frisören kan göra och jag har gått hos frisören ett bra tag så jag litar på henne. Då känns det mesta ok på ngt sätt :)

• durrasflikka
    majflicka skrev 2011-08-17 21:30:30 följande:

Tror det är ganska vanligt att de inte gör ngn regelriktig provuppsättning, el iaf jag har fått höra det från flera ställen. Min frisör gör t ex inte de med motiveringen "det går aldrig att upprepa en frisyr exakt ", vet inte vad jag tycker om den motiveringen egentligen...knasigt kan jag känna men well well... För mig är det helt ok då jag inte ska ha ngn avancerad frisyr, jag vet vad frisören kan göra och jag har gått hos frisören ett bra tag så jag litar på henne. Då känns det mesta ok på ngt sätt :)

Samma förklaring här, men man kan ju göra ändå för jag har aldrig varit hos dem förr. Jag har den turen att min ena tärna är frisör (jobbar dock inte som det nu) och hon kan ju sätta upp det massor av gånger innan så jag får känna på olika alternativ. Vill helst slippa be henna att göra uppsättningen på dagen då hon även är vår toastmadame.
  • Soon Mrs Kamprad

Jag betalar 2900kr och då får jag håruppsättning, brudmakeup och nagelförlängning i franskt med dekoration.

Sedan betalar jag 1500kr för min ena brudtärnas hår och 700 kr för hennes smink.

Min lilla brudtärnas hår blir 800kr och smink 250kr.

Jag tycker att det är ett bra pris då provuppsättning osv ingår och jag får även kontakta henne när som helst om jag har funderingar osv. Lösögonfransar från makeup store ingår också.

I och med att denna tjej reser i hela sverige och inte tar något extra förutom bensinkostnaden så är det skitbra pris.

Dock är hon väldigt eftertraktad så jag hade tur som fick en tid.

Har redan gjort provuppsättningen + makeup och det blev så bra!

• Madelen867

Jag frågade när jag var hos frisören och klippte mig idag.

800kr/timmen för hår ochh 500kr för smink.

• Soon Mrs Kamprad

Priserna brukar bero på hur efterfrågad frisören/stylisten/makeup artisten är har jag hört. Men sen behöver ju inte det betyda att en jättebillig stylist är dålig och en svindyr är bäst

Svar på tråden Vad brukar smink och håruppsättning ligga på? så jag kan jämföra och se om priserna är bra