trakasserad (långt)
jag är skild sen 07 och ska gifta om mig snart igen men mitt problem är detta;
jag är förföljd på nätet av mitt ex. han terroriserar mig med mycket elaka sms, en fredag kväll fick jag 11 stycken på 1 timme ,alla med innehållet att jag var sjuk i huvudet, att jag har nåt syndrom som jag ska söka hjälp för. att jag är den mest vidriga människa som finns och det är synd om mina barn som behöver ha mig som mamma. min nya man är det synd om som är ihop med mig men enl exet så kommer han snart tröttna på mig.. ja listan kan göras hur lång som helst. Jag svarar inte på sms eller mail längre och varje gång jag får sms eller mail är jag rädd för att det ska vara från honom. Han smutskastar mig inför äldsta dottern så hon vill inte längre åka till honom(de är varannan helg hos honom) Han dricker för mycket vilket var anledningen att jag valde att gå ifrån honom, ville inte att barnen skulle behöva växa upp med en pappa som somnade pga berusning varje helg.
Trots att barnen är där bara 4 dagar i månaden så dricker han så mycket även när de är där så att yngsta dottern får borsta tänder och lägga sig själv för han har redan somnat i mellanbarnet säng och barnen har flera ggr fått rulla över honom i en tältsäng utan att han vaknat!! Tänk om det skulle hända nåt på natten eller kvällen när han är redlös! jag är så orolig för mina barn när de är där..men jag kan inget göra åt det..
Han tycker att jag är tråkig för under alla våra år som vi var tillsammans så drack jag ingen alkohol.. inte för att jag inte ville utan för att jag ansåg att det räckte med en förälder som var full.. många ggr undrade jag om han inte hade problem med spriten men det var jag som var dum i huvudet.. när han åkte dit för rattfylla så trodde jag att han äntligen skulle vakna upp när han fick åka med polisen men det var fortfarande jag som var dum i huvudet och det är jag ju fortfarande enl honom..
min nya man är världens mest underbara både mot mig och mot barnen. han delar min syn på barnuppfostran trots att han inte har egna barn, att man inte ska supa sig full när barn är med,han tar hand om dom så som jag skulle göra och han har tagit dom som sina egna och barnen bara älskar honom. de vill knappt åka till pappa ibland men jag vill ju att barnen ska ha bra kontakt med sin pappa men när det är där så gör de inget tillsammans, barnen sitter i sina rum och spelar tv-spel 24-7..exet umgås med sin nya sambo och dricker vin öl whiskey..och är vuxna trots att de är barnfria 85% av tiden..
julafton tex ett år var exet så full att han ramlade in i granen medan min nya man anser att jul är barnens helg och då ska det inte drickas alkohol..
Till saken hör att mitt ex är sambo med en ny kvinna men jag undrar om hon vet hur mycket han smsar mig på fredagar ibland.. själv skulle jag nog bli lite fundersam om min man satt och smsa i en timme till sitt ex...hon kanske inte vet vad han gör men jag och min nya man är helt öppna med allt så han vet allt som exet har skrivit och han blir galen kan jag väl säga men vi tror att det bästa vi kan göra är att ignorera men hur länge ska man göra det egentligen?
när börjar det bli så pass grovt att det är förtal och kan anmälas? jag vill ju inte göra nåt som kan drabba mina barn negativt men hur mycket ska jag behöva stå ut med egentligen?
exet förföljer mig även på nätet, han letar upp mitt nickname och läser allt som jag har skrivit oavsett om det är här på bt eller familjeliv eller nån annan sida trots att jag byter nick hela tiden. han tycker att det är "roligt" att förfölja mig och se vad jag gör på nätet men jag gör ju inget som skulle kunna intressera honom! jag ska ju gifta mig, inte han.. vad har han för glädje av att veta vad jag ska ha för smink tex? jag börjar tycka att det är lite olustigt och inte helt friskt.. Nu börjar jag bli orolig för att han ska dyka upp i kyrkan när vi ska gifta oss och förstöra .. Vad skulle ni ta er till??
Allt detta resulterar i att jag inte vill/ vågar skriva längre på några sidor för att jag känner mig förföljd.
Om du nu läser detta, exet, så smsa inte till mig för jag kommer bara att slänga det och inte öppna, snälla låt mig bara vara ifred!