• EmmyAndrea

Stolsöverdrag till stolar med armstöd

Hej
    Hade tänk sy stolsöverdrag till stolarna i festlokalen, tills jag kom på att det är armstöd på dem.
    Hur gör man stolsöverdrag till sånna? Någon som kan hjälpa snälla, stolarna är hemska som de ser ut idag, behöver verkligen åtgärdas.

Andrea

• Svar på tråden Stolsöverdrag till stolar med armstöd
  • AnnaAK

Har sett på ett ställe hur man bara lagt tyg över sitsen, inte på sidorna.. och knytit med band runt ryggen för att hålla kvar. men då syns ju armstöden. Om det är ok kan du ju göra så. googla på bilder på "stolsöverdrag" så finns flera exempel på sånna med öppna sidor.. säkert lättare att sy oxå.
    Alternativt knyta runt ett lakan, finns instruktion på någon annan tråd, som visar film på youtube hur man gör. vet inte hur det ser ut med armstöd men du kan ju testa. jag ska göra så på stolar utan armstöd, då slipper jag sy :) 

• KhiraLii

Jag har exakt samma problem så jag har bla funderat på att hyra anda stolar för det skulle bara bli nån tusing dyrare än att köpa lakan till alla stolar som ändå inte går att få perfekt. Ett annat alternativ jag kikat på är universalöverdrag ifrån USA som påstås kunna passa stolar med armstöd, men det är nog verkligen från stol till stol. Det skulle bli 2-3 tusen dyrare än lakanen och då börjar det svida lite. Jag är dock absolut säker på att jag inte kommer ha stolarna så som de ser ut idag.

• KhiraLii
    TheD skrev 2011-08-12 14:54:00 följande:
    Vi gifte oss i lördags och vi hyrde stolsöverdrag till de mindre vacka stolarna med armstöd.

www.festdetaljer.se/
    Är det dem i satintyg? Det är sådana jag menar är universalmodell. Har du någon bild hur väl de passade på stolarna? Vore jättebra att se
  • TheD
    KhiraLii skrev 2011-08-12 18:29:55 följande:
    Är det dem i satintyg? Det är sådana jag menar är universalmodell. Har du någon bild hur väl de passade på stolarna? Vore jättebra att se
    Ska se om jag kan hitta någon bild...
Svar på tråden Stolsöverdrag till stolar med armstöd