• goann

Ingen toalett i lokalen, vad göra? Vad tycker du om bajamaja?

Vad gör vi när lokalen saknar toaletter?
    Vi vill inte betala flera tusen för en toalett även om det finns hur  fina som helst att hyra, men det kostar ju över 10 000 kr.
    då återstår dessa blåa bajamajor som är helt ok pris, men funkar det verkligen på ett bröllop?
    Vad skulle du tycka?
    Kan man piffa till dem ngt på egen hand?

Har du annat råd att komma med på var man kan hyra billig vattentoalett?

• Svar på tråden Ingen toalett i lokalen, vad göra? Vad tycker du om bajamaja?
  • förlovadflicka

Brr... Bajamajor och utedass är verkligen inte min grej. Särskilt inte i finkläder... Och hur lätt är det med brudklänning? Låter kanske fånigt men jag hade tagit en annan lokal, kan vara jobbigt för äldre också och så...

• Chicita

Finns en superbra lokal här i Borlänge, men där dom bara har bajamajor (permanent ditsatta dessutom).
    Det är en lokal som vi alla skyr som pesten faktiskt.
    Hade dom fixat vettiga toaletter så hade dom kunnat ha fullbokat året om.

Så nej, inte bajamajor om du kan fixa det på något annat sätt...
    Håller med förlovadflicka - annan lokal om det är möjligt...

• Fröken Söt

Jag får nog hålla med ovanstående. Högklackat, långklänning och bajamaja låter som en riskabel kombination. Jag brukar dessutom alltid stå hukad över monstret, så att jag aldrig nuddar sitsen, och det låter jobbigt i högklackat. Efter ett glas vin kanske det blir lättare. Eller så druttar man i.

• förlovadflicka
    Fröken Söt skrev 2011-08-11 13:06:09 följande:
    Jag får nog hålla med ovanstående. Högklackat, långklänning och bajamaja låter som en riskabel kombination. Jag brukar dessutom alltid stå hukad över monstret, så att jag aldrig nuddar sitsen, och det låter jobbigt i högklackat. Efter ett glas vin kanske det blir lättare. Eller så druttar man i.
    Precis, man vill ju inte sitta på den- usch!
  • cuteanniis

Hyr man en bajamajja så är den ju ren och fin från början... så har man inte gäster som beter sig allmänt grisigt så borde det ju inte vara några problem att sitta på den som på en annan toalett... men dom är ju inte så stora och kan vara svårt att få plats med brudklänning på...

Byta lokal kanske hade vart det bästa men finns det ingen annan lokal så se om du kan hyra bajjamajor för handikappade... de är mkt större!
    Lycka till och hoppas det löser sig!!  =)

• förlovadflicka
    cuteanniis skrev 2011-08-11 13:38:39 följande:

Hyr man en bajamajja så är den ju ren och fin från början... så har man inte gäster som beter sig allmänt grisigt så borde det ju inte vara några problem att sitta på den som på en annan toalett... men dom är ju inte så stora och kan vara svårt att få plats med brudklänning på...

Byta lokal kanske hade vart det bästa men finns det ingen annan lokal så se om du kan hyra bajjamajor för handikappade... de är mkt större!
    Lycka till och hoppas det löser sig!! =)

Vet inte hur det är med andra men jag sitter aldrig på offentliga toaletter ändå :P
  • Future Mrs S

jag  hade nog inte valt det själv men nöden har ingen lag (haha) så jag hade kört på det och sett till att den var VÄLDIGT noga rengjord och tom, sen ställt in ordentligt med handsprit osv ;D 

Piffa lite med en matta i varje så det känns mer ok att ställa ner väskan.. lite doft grej, ljus? bra tvål, återigen HANDSPRIT, våtservetter, torra servetter alltså så man kan hälla lite handsprit på en sån och torka ringen innan man sätter sig.. 

Sen beror det lite på klädkod och årstid känner jag.. på sommaren och lite kortare klänning inte värre än en vanlig toa, på vintern med långklänning lite jobbigare... :/ 

Alltså vi har vår fest (som många andra) i en bygdegård och det ska gudarna veta att på dom toaletterna har det hänt både det ena och det andra, men rena är dom efter städning ;D

• goann

det finns ju lyxtoa att hyra och de lär ju vara som en vanlig toalett med rinnande vatten, men man vill inte lägga ut 35 000 på toa....

Svar på tråden Ingen toalett i lokalen, vad göra? Vad tycker du om bajamaja?