• Humlan

    Tips på billigt hotell i NY

     Nu är vi gifta och maken ( Oj va konstigt att skriva det Förvånad ) Ska kryssa från NY till Bahamas MEN vi behöver ha 2 Nätter på hotell i NY innan och undrar om någon utav er kan tipsa på BILLIGA hotell där.
     Helst  så centralt som möjligt och under 1000 lappen per natt

    Tack på förhand

  • Svar på tråden Tips på billigt hotell i NY
  • systeryster80

    Hej!

    Jag har på mina två resor till NYC bott på Hotel 17. Hotellet ligger nära Union Square där det finns en mycket trevlig farmers market. På promenadavstånd hittar du även sevärdheten "Flat Iron".

    Det är ett enkelt och billigt hotell med delad dusch och toalett i koridorren. Både rummen och toalett/badrum är rena och fräscha. Inredningen på rummen är ganska murrig och trist men rummen är rymliga och funktionella. Åker man till NYC är man ju inte där för att spendera tid på ett hotellrum.

    Första gången jag bodde där bokade jag i oktober och bodde där fyra nätter i samband med nyårshelgen. Den gången bokade jag direkt på deras hemsida. www.hotel17ny.com/

    För att det ska bli billigt behöver man boka långt i förväg. När jag och min sambo reste dit över Halloween förra året bokade vi resan i mitten av juni. Då betalde vi 8000 kr/person för flyg och hotell. Bokade via expedia.com.

    Hoppas ni får en fantastisk resa!

    Jenny

  • systeryster80

    GRATTIS!!!

    Jag läste visst bara rubriken och inte själva inlägget. Tror ni kan komma under 1000-lappen på hotell 17.

  • Humlan

    Tack för tipset systeryster

    Någon som har fler tips att komma med ? Ny är ju ändå en populär stad att åka till

  • SnartFruSir

    Jag tycker det är sjukt svårt att rekommendera något så här på nätet. Det är ju så många faktorer som vägs in. Men om du går in på antingen hotels.com eller expedia.com så kan du ju söka dig fram. Sortera på pris så går det snabbare. Tripadvisor är också ett bra tips om du hittar några hotell att välja mellan. Omdömena är oftast helt ärliga och har lett oss i rätt riktning både en och två gånger.

    Beroende på när ni ska åka så kostar det förmodligen lite olika. Det billigaste hotellet bokade vi via hotelreservation.se och hette Carter hotel och låg centralt. Där betalade vi inte mer än 300 kr/natt och då hade vi eget badrum på rummet. Men du får lite det du betalar för, om vi säger så...

    När vi ska till New York denna gång så ska vi bo på The NewYorker som ligger mitt på Manhattan. Men får återkomma med hur det var:) Hoppas detta kunde hjälpa dig lite grann i alla fall!


  • Humlan
    SnartFruSir skrev 2011-08-22 11:16:23 följande:
    Jag tycker det är sjukt svårt att rekommendera något så här på nätet. Det är ju så många faktorer som vägs in. Men om du går in på antingen hotels.com eller expedia.com så kan du ju söka dig fram. Sortera på pris så går det snabbare. Tripadvisor är också ett bra tips om du hittar några hotell att välja mellan. Omdömena är oftast helt ärliga och har lett oss i rätt riktning både en och två gånger.

    Beroende på när ni ska åka så kostar det förmodligen lite olika. Det billigaste hotellet bokade vi via hotelreservation.se och hette Carter hotel och låg centralt. Där betalade vi inte mer än 300 kr/natt och då hade vi eget badrum på rummet. Men du får lite det du betalar för, om vi säger så...

    När vi ska till New York denna gång så ska vi bo på The NewYorker som ligger mitt på Manhattan. Men får återkomma med hur det var:) Hoppas detta kunde hjälpa dig lite grann i alla fall!
    Tack så mycket. Ja vi åker ju i November ( i början )
    ska kika lite på det du tipsade om
  • Zia 20090618

    Vi ska snart på vår bröllopsresa i USA och ska då bo ett par nätter även i New York, vi har bokat Pod Hotel vilket ligger centralt (ett kvarter eller två från ground zero har jag för mig) och det är ett fint hotell men budget! Pod Hotel heter det  


  • theweddingplanner0

    Hej!

    Tidigare när jag har hjälp par att gifta sig i NYC så har jag rekommenderat följande två hotell till deras gäster. Dessa gäster hade en budget att hålla och priset var viktigt.

    Hotel Pennsylvania. Riktigt bra läge. Finns rum under 1000 kr.

    Hotel Carter också rikitgt bra läge. Mitt i times square. Finns rum under 1000 kr.

    Lycka till önskar
    the Wedding Planner
    www.theweddingplanner.se
    www.petrasfest.se 

  • Humlan
    BigAppleGal skrev 2011-08-29 19:18:29 följande:
    Hotell Pennsylvania har haft jätteproblem med bedbugs! Tyvärr har många hotell i NY det, men detta är ett utav dom värsta.
    bedbugregistry.com/hotel/NY/New-York/Hotel-Pe...
    Kolla alltid reviews på tex tripadvisor eller bedbugregistry.
    Ett billigt hotell är inte värt att få hem dessa avskyvärda vägglöss! Jag lovar!
    Du.. TACK så mycket för detta tips för jag hade inte en tanke på detta. Usch så sem hade kunnat bli förstöd om man hamnat på ett sådant hotell. Vi hade bokat hotell31 men även där fanns det rapporter om vägglöss så vi avbokade
    Det verkar som man får hosta upp lite mera för att slippa dessa otäcka bedbugs Obestämd

    Någon som nyligen bott på ett hotell som klarat sig från detta problemet ?
  • Humlan

    OJOJOJ nu när vi hittar hotell så verkar det som om ALLA hotell mer eller mindre har BEDBUGS Rynkar på näsanRynkar på näsan
    Suck vad svårt det blev att hitta hotell nu då för jag vill INTE bli biten av LÖSS

  • Humlan

    Då vi fortfarande letar hotell så försöker jag puffa lite i tråden för att se om det kan komma in flera tips MEN nu får det kosta lite mera så TIPSA OM ALLT !!!

  • Aniara4

    Jag vill också åka till NY någon gång, men man blir ju lite avskräckt av lusrapporterna. Har råkat ut för vägglöss en gång och det vill jag aldrig nånsin vara med om igen! Så tack för tipset om bedbugregistry, ska kolla det noga innan jag ev åker i framtiden!

  • BigAppleGal

    Tyvärr så är bedbugs ett jättestort problem här i NY, och dom allra flesta hotel drabbas mer eller mindre. Det som är skillnaden är att dom lite finare och större hotellen har mer resurser att ta hand om problemet och tar det lite mer på allvar eftersom dom vill bevara sitt rykte och sina gäster.  Billigare hotel gör inte så mycket åt bedbugs eftersom dom vet att dom kommer tillbaka ändå och det är dyrt att sanera. 
    Se till att kolla madrassen när ni kommer till hotellet. Om dom har bedbugs brukar det synas små mörka prickar, speciellt vid sömmar och kanter. Om det verkar suspekt så be att få byta rum direkt! Helst till ett i en annan del av byggnaden. 
    Det är ju tyvärr inte bara hotel som har problem utan även klädaffärer, biografer, teatrar etc så det går inte att helt vara säker någonstans! Se bara till att kolla väskorna noga och tvätta alla kläder i så varmt vatten som möljigt när ni kommer hem.
    Ang. bedbugresgistry så se till att kolla vilka datum senaste inläggen är ifrån. 
    Hoppas bara att ni inte blir för avskräckta för att åka hit! NY är en helt underbar stad annars!
     

  • Humlan

     och vad ni tyckte om detta hotell ? Jooodå nog har det skrämt mig rejällt alltid..Tyst

    Nu undrar jag dock om det är någon som bott på 


    Hilton Manhattan East och vad ni tyckte om detta hotell ? 


  • Humlan

    Men vad hände med mitt inlägg ovan . konstigt det blev 

    det ska ju stå

    Jooodå nog har det skrämt mig rejällt alltid..Tyst

    Nu undrar jag dock om det är någon som bott på 


    Hilton Manhattan East och vad ni tyckte om detta hotell ?

Svar på tråden Tips på billigt hotell i NY