• Annooo

Har/kommer ni ha smycken på bröllopet?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har/kommer ni ha smycken på bröllopet?
  • BlackWIngedAngel

Jag valde örhängen, halsband och armband, men kom på att jag kanske borde valt annat för jag ska ju ha klocka också. Och ringar, förstås! :)

• förlovadflicka

Jag kommer ha halsband och armband, har inga hål i öronen. Att gifta mig helt utan smycken är otänkbart, har alltid smycken :)

• Chicita

Ja den var lite lurig...
    Jag valde samma som dig BlackWingedAngel men jag ska ju ha pannsmycke, eventuellt mammas halsband (som armband) och är inte säker på om örhängena får komma med eller inte...

• gusmelinka

Jag kommer endast ha ringarna. Vill inte att andra smycken ska konkurrera med ringar, klänning, hårdekoration etc. 

• Jag han
    hade bara tänkt ha örhängen.Ville inte att det skulle bli för mycket. Men det kändes lite tomt.. Så det blev halsband och armband också.. :)
  • Margaux

klocka, armband och örhängen.....

• marimekko86

Less is more.! Jag kommer förutom ringarna förstås, att bära ett länkarmband med lite blingbling på och två berlocker som jag fått av min blivande man, våra bokstäver sedan kommer jag bara ha ett par enkla örhängen som knappt syns.!

• ClaraH

Jag hade pärlarmband, guldkedja med pärlhänge och droppformade pärlörhängen med en diamant. Sedan hae jag också en guldring som varit min farmors. Smyckena kan ses på min blogg.

• Maria414

Jag tycker det är snyggt med pärlor. Vill man vara lite modern så rekommenderar jag pärlsmycken från Frogpearl. De använder lite oregelbundna och charmiga äkta pärlor. Om man är en tuff brud finns det även pärlor i svart!

• Ihöst

Jag kommer att ha tiara/diadem och örhängen.
    Vet inte riktigt om jag skall ha halsband än, funderar på det fortfarande

• ewaulrica

Jag kommer nog ha ett glittrigt litet diadem i håret, ett nätt armband i silver med strasstenar runtom hela (passar min ring) och eventuellt örhängen, men vet inte än. halsband passar absolut inte till min klänning, och skulle jag hitta nåt som passar så kan jag tänka mig nåt litet, med en gnistrande strassten eller liknande. Jag tycker också "less is more", tycker oftast det lilla är det vackra och använder inte speciellt mycket smycken till vardags heller.. finns alltid risk att det "kan bli för mycket" i bröllopssammanhang, tycker jag!!! :)

• Aniara4
    förlovadflicka skrev 2011-08-11 11:22:37 följande:
    Jag kommer ha halsband och armband, har inga hål i öronen.
    Det har inte jag heller, men jag lyckades få tag på ett par jättefina vita pärlor på en tunn guldbåge med skruv. Men det var verkligen inte lätt att hitta! Letade lääääääääääängde i affärerna och guldsmedsbutikerna.
  • Laconian

Jag ska ha mammas guldhjärta på kedja som halsband (och även som den del som är "lånat") sen kommer jag nog ha diskreta örhängen men inget armband. Ringen på fingret ska få vara ensamt blickfång där! =)

• sofi 88

Jag kommer har pärlörhängen, pärlhalsband och kanske mammas pärlguldring på högra handens ringfinger:)

Svar på tråden Har/kommer ni ha smycken på bröllopet?