• smulan­orobba­n
    Äldre 10 Aug 18:30
    1917 visningar
    5 svar
    5
    1917

    3 tärnor och en bestman?

    Hur skulle du lösa ingången i kyrkan med 3 tärnor och en bestman?
    Jag vill att mina tärnor och bestmannen skall gå först och sen att vi (brudparet)
    kommer in sist i kyrkan? kan man göra så eller strider det emot några regler??

  • Svar på tråden 3 tärnor och en bestman?
  • Pinkgr­ape
    Äldre 10 Aug 19:20
    #1

    Vanligtvis går tärnor och marskalker in efter brudparet, men det är ju bara att prata med prästen om den saken och förklara hur du/ni vill ha det :) Jag ville också ha den ordningen först, men ändrade mig sedan. Hann därför aldrig fråga hur "vår" präst ställde sig till den saken.

    Vi har denna ordningen numera:

    1. Präst
    2. Brudnäbb
    3. Brudparet
    4. Två tärnor
    5. Två marskalker
    6. Två marskalker

    Vill ni att de ska gå två och två, så kanske ni får utse en tärna som går med marskalken. Den tjejen som ska stå närmast dig i kyrkan kanske kan gå in med honom? Då blir det lätt för dom att placera sig när de kommer fram till altaret.


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Äldre 10 Aug 20:57
    #2

    Jag har också för mig att det vanliga är att brudparet går in före tärnor och marskalker. Men hör med den som ska viga er! Jag har varit på ett bröllop som hade tre marskalker och en tärna. Då gick dom in så här:
    1: Brudparet
    2: Tärnan och en av marskalkerna
    3: 2 marskalker

  • sollan
    Äldre 10 Aug 23:49
    #3

    Hej. Vi ska ochså ha tre tärnor och i bestman. Tänker nog att ena tärnan går med bestman och de andra två tärnorna går ihopa.

  • smulan­orobba­n
    Äldre 11 Aug 13:38
    #4

    Jo jag vet att brudparet kommer först och sen tärnor och bestman. Men jag skulle vilja att vi kommer in sist i kyrkan.

    Min tanke var:

    *. tärna med ring kudde
    *. 2 tärnor och bestmannen
    * Brudparet

  • lundab­rud
    Äldre 11 Aug 13:46
    #5

    Vi ska ha en tärna o tre marskalkar. Går väl in som någon ovan föreslagit; brudpar - marskalk1/tärna, marskalk2/marskalk3.

Svar på tråden 3 tärnor och en bestman?