Varning för Cosmos bröllopsexperterna
Jag vill varna alla som är på jakt efter bröllopsklänningar för att köpa sin klänning på Cosmos Bröllopsexperterna i Stockholm. Jag kände redan när jag kom in i affären att det var mycket ogästvänlig stämning och dålig service, men eftersom jag hade varit runt i en massa affärer och äntligen hittade en klänning jag gillade där så köpte jag ändå den, trots en dålig magkänsla.
Klänningen hade varit med på en bröllopsmässa och var nedsatt i pris men kostade fortfarande 7000 kr. Den var lite fläckig på framsidan och jag påtalade tydligt att jag köpte klänningen under förutsättning att de gjorde något åt fläckarna vilket de lovade att "Se över" innan jag hämtade klänningen. Detta betyder i min värld att man faktiskt tar på sig att åtgärda problemet. Jag var där ett antal gånger efter det eftersom de är otroligt omständliga gällande provningstider etc och varje gång påtalade jag att fläckarna var kvar och varje gång lovade de att se över detta. När det äntligen var dags att hämta klänningen så var fläckarna kvar. Expediten sa då: "Nej de fläckarna kommer aldrig att gå bort det är siden, det går inte att kemtvätta!" Jag blev upprörd och menade att jag varit tydligt vid ett antal tillfällen jag varit där och tittat på klänningen att detta var förutsättningen för att jag skulle köpa den. Jag hade vid det här laget totalt tappat lusten för klänningen och bad att få lämna tillbaka den, vilket de vägrade. Helt plötsligt gick den dock att kemtvätta när de insåg att jag ville lämna tillbaka klänningen...
Eftersom jag kände mig så dåligt behandlad och inte litade på dem alls vid det här laget och inte ville gifta mig i en smutsig brudklänning hittade ett back-up-alternativ och lät sy upp en jättefin klänning hos en superbra skrädderska som verkligen var serviceinriktad, lyhörd och jätteduktig (Ateljé Stass) och dessutom billigare! .
När jag försökte få Cosmos att ändå ta tillbaka klänningen pga dålig service, brutna löften, att de förolämpad mig grovt flera gånger när jag provat klänningen vilket fått mig att totalt tappa lusten för klänningen, så gick de till slut med på att hänga ut klänningen i affären och försöka sälja den. Om den blev såld skulle jag få pengarna tillbaka, annars skulle jag hämta den efter sommaren. Jag ringde efter sommaren och frågade om den hängde kvar i affären "ja det gör den" blev svaret. Döm av min förvåning när jag ska hämta klänningen och den inte är i butiken och måste hämtas i inlåst i deras lager och det tar ett dygn att få den till butiken! När jag då upprört påtalar vad vi kommit överens om, så säger ägarinnan: "nej, det var inte vår överenskommelse, jag har hängt den i ett annat rum" Hela sommaren frågar jag? "Ja just det" De har alltså återigen ljugit mig rakt upp i ansiktet och struntat i en muntlig överenskommelse.
Jag kan inte annat säga än att jag ALDRIG någonsin skulle rekommendera denna butik, inte bara för vad jag varit med om utan för oerhört dålig service och ogästvänligt bemötande. För mig är det en gåta att denna butik överhuvudtaget finns kvar. Om ni trots allt skulle handla här se till att få ALLT skriftligt och lita ALDRIG på att överenskommelser hålls.