• sollan

    Vilken färg på sjalen?

    Denna silverfärgade klänning kommer mina tärnor att ha.



    Jag kommer att ha denna ivoryfärgade klänning fast med rosa detaljer istället för rött.


    Jag funderar på att  välja en rosa sjal till min klänning. Passar det med rosa till tärnornas silvriga eller blir det bättre med ivoryfärgade? Ska jag kanske ochså välja ivoryfärgad istället för rosa?  Hmm svårt att bestämma sig  Flört
  • Svar på tråden Vilken färg på sjalen?
  • Aniara4

    Jag tycker det ska vara rosa, så att ni "håller ihop" lite grann färgmässigt.

  • Pinkgrape

    Är det bara du som ska ha sjal, eller både du och tärnorna?

    Jag tycker hursom att en rosa sjal blir superfint, både till dig och tärnorna :D


    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • sollan
    Aniara4 skrev 2011-08-09 12:46:49 följande:
    Jag tycker det ska vara rosa, så att ni "håller ihop" lite grann färgmässigt.
    Ja lite så vi tänkte att både jag som brud och tärnorna har samma färg på sjalen. Funderade på rosa från början då jag har rosa detaljer i min klänning och m2b & bestman har rosa slipsar.

    Ja man ska inte börja tänka för mycke för då ändrar man sig bara...haha
  • sollan
    Pinkgrape skrev 2011-08-09 12:48:22 följande:
    Är det bara du som ska ha sjal, eller både du och tärnorna?

    Jag tycker hursom att en rosa sjal blir superfint, både till dig och tärnorna :D
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Tänkte att både jag & tärnorna ska ha sjalar =) Men vill att vi liksom ska matcha varann så därar undran ivory eller rosa sjalar :)
  • Pinkgrape
    sollan skrev 2011-08-09 12:51:27 följande:
    Tänkte att både jag & tärnorna ska ha sjalar =) Men vill att vi liksom ska matcha varann så därar undran ivory eller rosa sjalar :)
    Jag tycker helt klart rosa sjalar då :) Om du har rosa i klänningen och din blivande och hans marskalk har rosa slipsar, så passar det ju jättebra. Personligen tycker jag också att rosa gör sig bättre ihop med silver än vad ivory skulle göra.

    Hihi vi har också rosa :D Svart, vitt och rosa som temafärger. Tärnorna har rosa klänningar med svart bolero, blivande har rosa väst och kravatt och marskalkerna har rosa slipsar. Jag har dock bara rosa i buketten och näbben har vit och rosa klänning med rosa bukett :)

    Kanske är lite partisk till den färgen därför också ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Angelika&Simon
    Klänningen som du har till tärnorna ska även min tärna ha fast i lila. Jag tror nog det hade blivit snyggt i rosa till er alla.
  • sollan

    Tack alla...Japp då kör vi på rosa som vi tänkte från början :)

  • sollan
    Angelika&Simon skrev 2011-08-09 12:57:14 följande:
    Klänningen som du har till tärnorna ska även min tärna ha fast i lila. Jag tror nog det hade blivit snyggt i rosa till er alla.
    Bra val av tärnklänning ;)  hehe  Tycker att klänningen oavsett färg e mycket snygg å absolut prisvärd =)
  • sollan
    Pinkgrape skrev 2011-08-09 12:54:59 följande:
    Jag tycker helt klart rosa sjalar då :) Om du har rosa i klänningen och din blivande och hans marskalk har rosa slipsar, så passar det ju jättebra. Personligen tycker jag också att rosa gör sig bättre ihop med silver än vad ivory skulle göra.

    Hihi vi har också rosa :D Svart, vitt och rosa som temafärger. Tärnorna har rosa klänningar med svart bolero, blivande har rosa väst och kravatt och marskalkerna har rosa slipsar. Jag har dock bara rosa i buketten och näbben har vit och rosa klänning med rosa bukett :)

    Kanske är lite partisk till den färgen därför också ;P
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Ja men de e jue en snygg färg  ;)   Bivande tänkte först osså haft kravatt till frockcoat å hela köret men har nu ändrat sig och köpt en snygg kostym på Dressmann med matchande väst och så en snygg rosa slips ti de.
  • Angelika&Simon
    sollan skrev 2011-08-09 13:02:48 följande:
    Bra val av tärnklänning ;) hehe Tycker att klänningen oavsett färg e mycket snygg å absolut prisvärd =)

    Jag håller med dig grymt snygg och absolut prisvärd. :D Lycka till med allt! :)


     

Svar på tråden Vilken färg på sjalen?