• Augustibrud 2012

Linneservetter

Vet någon vart man kan få tag på fina, billiga linneservetter?

• Svar på tråden Linneservetter
  • Jossis81

Jag har :) Inboxa vid intresse!

• AnneliS

Vi bor i malmö och ska hyra för 9:- styck!

• 2 0 1 2

Jag markerar tråden, har beställt tygservetter för 2,50 styck men vill helst låta min beställning gå igenom först (vet ej hur många de har kvar!), så fort jag vet att mina ligger på lådan ska jag tipsa er andra. Jag behöver sextio stycken dessutom så det vore så tråkigt om jag tipsar och de tar slut.  Förlåt för min snikenhet men jag behöver dem verkligen (är student, haha!)  De ser ut såhär och mäter 50 * 50 cm.  Om någon tycker om dem lovar jag att tipsa så fort jag fått kontakt med butiken!

• Januaribruden
    2 0 1 2 skrev 2011-08-09 20:36:04 följande:
    Jag markerar tråden, har beställt tygservetter för 2,50 styck men vill helst låta min beställning gå igenom först (vet ej hur många de har kvar!), så fort jag vet att mina ligger på lådan ska jag tipsa er andra. Jag behöver sextio stycken dessutom så det vore så tråkigt om jag tipsar och de tar slut.  Förlåt för min snikenhet men jag behöver dem verkligen (är student, haha!)  De ser ut såhär och mäter 50 * 50 cm.  Om någon tycker om dem lovar jag att tipsa så fort jag fått kontakt med butiken!

Jag kikade på dem också men gillade tyvärr inte färgerna. Hoppas de passar er!

2 0 1 2 skrev 2011-08-09 20:45:03 följande:
    annars finns ju ebay!

viewitem.eim.ebay.se/48-cotton-restaurant-din...

Kikade på ebay också men de som säljs där är från företag i usa så moms på 25% tillkommer nog... :(

• hysch

Jag köpte tyg och jag och mamma ska sy, kommer landa på knappt 2 kr per servett. Att sy eller flörta med någon som kan sy är nog bäst för budgeten, men tar ju lite mer tid :)

• Wintercandles

Jag köpte vita dukar på Gekås för 9kr/st som har precis samma mått som tygservetter. Skitfina :)

• 2 0 1 2
    Januaribruden skrev 2011-08-09 20:59:12 följande:

Jag kikade på dem också men gillade tyvärr inte färgerna. Hoppas de passar er!

2 0 1 2 skrev 2011-08-09 20:45:03 följande:
    annars finns ju ebay!

viewitem.eim.ebay.se/48-cotton-restaurant-din...

Kikade på ebay också men de som säljs där är från företag i usa så moms på 25% tillkommer nog... :(

Aha! Ja vi har vitt och blått som färgtema, så vi beställde så varannan får en vit och varannan en grå, kommer få infoga lite grönt också i färgtemat för att det ska stämma men det gör ingenting. Nöjd med priset framför allt och tycker att det slår de pappersservetter vi tittat på med hästlängder =0).

Ja visst blir det lite dyrt att beställa från USA, men jag tror inte man hittar så mycket billigare alternativ här i Sverige faktiskt. Inte vad jag sett iaf. Hoppas ni hittar något som passar!
  • Augustibrud 2012

Tack så jätte mycket för alla svar.
    Hysch-Vart köpte ni tyget till era servetter? Använde ni bomull eller linne?

• Moster Stina

Jag har 110 vita tvättade servetter, som sas vara i linne när jag köpte dem privat. Dock tror inte svärmor att de är det. Men fina är de i alla fall. Ganska stora vita.

• hysch
    Augustibrud 2012 skrev 2011-08-09 23:03:04 följande:
    Tack så jätte mycket för alla svar.
    Hysch-Vart köpte ni tyget till era servetter? Använde ni bomull eller linne?
    Jag hittade det i Ellos Outlet. Mitt är i bomull (halvpanama) men det finns linnetyger till bra priser med, tror jag
Svar på tråden Linneservetter