• Mariamilena80

Hur ser tids perspektivet ut under vigsel och fest??

Hur ser tidsperspektivet ut under eran vigsel, efter, och under middagen??
    Hur länge har man brudskål, hur länge sitter man med förrätten, hur lång tid tar huvudrätten/buffén, och när serveras tårtan (tid mellan huvudrätt och tårtan)???

• Svar på tråden Hur ser tids perspektivet ut under vigsel och fest??
  • Niini

Vi lade tiderna på högt bara men det blev rätt bra tidsmarginaler ändå :)

16.40 - beger oss mot festplatsen (ca 15-20 min tog det)
    18.00 - Middag
    19.00 - tal, lekar mm
    21.30 - Brudvalsen

Middag o tal gick lite in i varann. Typ ett tal medan vi väntade på efterrätten o sånt. Sen hade vi förräten att stå färdigt på borden när gästerna kom in.

• jeami174

Vår vigsel tog 45 minuter
    gratulationer på kyrkotrappen tog 30 min (det var ganska blåsigt just nu och vi kände att vi ville åka och mingla istället)
    Mingel med fördrink tog 40 minuter (då anlände vi sist av alla och minglade i 20 min ca)
    middagen tre rätters tog 3.5 h inklusive pauser
    Sen dansade vi vals och minglade och kissade och rökte cigarr och öppnade paket i ca 1.5 h
    sen åt vi tårta :D

• Pinkgrape

Vi kommer inte ha mingel med fördrink, utan brudskålen kommer serveras när vi är påväg till festlokalen. Före det får gästerna roa sig med en tipsrunda (ca 30-40min). Vi räknar med att brudskålen tar ca 5-10min och att det sedan tar ca 10min för alla att sätta sig till bords.

Alltså, ungerfärliga tider, inget är ju skrivet i sten.

17.00 - Gäster anländer till festlokalen
    17.35 - Brudskålen börjar serveras
    17.40 - Brudparet anländer till festlokalen
    17.50 - Vi sätter oss till bords
    18.00 - Förrätten serveras
    21.00 - Middagen avslutas
    22.30 - Bröllopstårtan serveras

Vi har 3-rätters och har räknat med att det tar ca 3 timmar. Går det snabbare, så har toastparet planerat saker, tar det längre tid, så finns det utrymme för det. Eftersom vi har efterrätt till maten, så valde vi att ha lite aktiviteter mellan det och tårtan, så den serveras först senare på kvällen.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Lisa201109

Alltså, hur hann ni med allt?!
    Vi har börjat kolla på middagsschemat och det är omöjligt att ha mindre middag än 4 timmar och 50 minuter (inkl. pauser 3x15 minuter)Det kommer att blir 11tal och 6 allsånger under en trerättersmiddag med buffé. 

Svar på tråden Hur ser tids perspektivet ut under vigsel och fest??